غلامحسن ساقی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش نیروهای این شرکت، شکستگی لوله در کمترین زمان ممکن برطرف شد و خوشبختانه در این مدت مشکلی در تامین آب شهروندان به وجود نیامد.
وی افزود: حادثه رانش زمین و شکستگی لوله خط انتقال آب، روز جمعه در مسیر بجنورد- آشخانه رخ داد که سبب قطع شدن آب برای مشترکان بجنورد شد.
وی خاطرنشان کرد: لوله خط انتقال در چند متری عمق زمین کار گذاشته شده و برای رسیدن به لوله، عملیات خاکبرداری در حجم زیادی انجام شد.
ساقی گفت: بارندگی ها خاک را مستعد رانش کرده و متاسفانه رهاسازی نخاله های ساختمانی در روی مسیر خط انتقال آب، به علت افزایش بار خاک، رانش را تشدید کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره راهکارها برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در مسیر این خط انتقال اظهار داشت: بروز چنین مشکلی قابل پیش بینی نیست.
بر اساس این گزارش، میزان مصرف آب شهر بجنورد روزانه 700 مترمکعب است که 400 مترمکعب آن از سد شیرین دره، واقع در شهرستان مانه وسملقان تامین می شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این ورود سیلاب به مخزن این سد، سبب کاهش شدید کیفیت آب بجنورد شده بود که این مشکل با تدبیر برداشت آب از تاج سد، برطرف شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.