به گزارش ایرنا در این نمایشگاه دانشجویان دختر از 10 استان توانمندی های خود در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را در 53 غرفه در معرض دید علاقه مندان و هنرمندان گذاشته اند.
رئیس دانشگاه تک جنسیتی دخترانه کوثر بجنورد گفت: 18 غرفه این نمایشگاه نیز به کارآفرینان استان خراسان شمالی اختصاص یافته است.
سیدعلیرضا حسینی به خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه دانشجویان دختر و کارآفرینان استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان، دست آفرینه های خود را به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: همچنین کارگاه‌های آموزشی با رویکرد علمی و برای ارتقای دانش در حوزه‌های صنایع دستی، مد و لباس توسط اساتید زبده در این نمایشگاه برگزار شد.
حسینی اظهار داشت: کارگاه های طراحی لباس اجتماع بانوان با ایده از نقوش سنتی استان، اوریگامی روی پارچه، مولاژ، پارچه سازی، متریال شناسی و خلاقیت در لباس، مرواریدبافی، چهل تکه دوزی، آشنایی با نرم افزارهای طراحی لباس، قطره های رنگی، در روزهای مختلف برپایی نمایشگاه در زمان های مختلف در سالن جنبی نمایشگاه برگزار می شود.
وی گفت: کارگاه های مفهومی و نمادین پوشاک در بستر تاریخ، سفال، پارچه بافی، مشبک، منبت ظریف نگاره و کرسی نظریه پردازی هنر معاصر ایران با محوریت طراحی مد، لباس و میزگرد تخصصی با موضوع مدگرایی، پوشش سنتی و هنجارهای اسلامی و راهکارهای همسازی و هم افزایی نیز در این نمایشگاه برپا می شود.
وی افزود: در این نمایشگاه شب شعر منطقه ای «از زلال آب و آیینه» نیز با حضور شاعران برجسته استان و شاعر طنزپرداز کشور شروین سلیمانی برگزار می شود.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد، هدف از برپایی این نمایشگاه را دادن الگو در حوزه مد، لباس و صنایع دستی، پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی، ایجاد زمینه ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در دانشگاه عنوان کرد.
حسینی گفت: ارتقای توانمندی ها، مهارت های دانشجویان دختر و ورود به فضای کسب و کار از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
وی اظهار داشت: به سه شرکت کننده برتر نمایشگاه جوایزی اهدا شده و برترین غرفه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به یکی از نمایشگاه های خارج از کشور اعزام می شود.
این نمایشگاه با همکاری وزارت علوم، تحققیات و فناوری، معاونت فرهنگی این وزارتخانه و معاونت امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری برگزار شده است.
نمایشگاه مزبور تا 11 اردیبهشت ماه در روزبازار بجنورد برپاست و علاقه مندان می توانند از آن دیدن کنند.
دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، اکنون رتبه دوم شمار دانشجویان را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.
هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 دختر در 19 رشته گرایش این دانشگاه تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.