به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز جمعه در نشست سیاستگذاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی در بجنورد بر تعامل دانشگاه ها با جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز آموزش عالی باید با مسائل و مشکلات جامعه رو به رو شوند و برای حل این گونه مسائل راهکار ارائه دهند.
وی همچنین گفت: اگر دانشجو در دانشگاه توانمند شود بعد از دانش آموخته شدن کمتر آسیب خواهد دید.
وی افزود: جهت گیری دانشگاه ها باید به سمت تولید و رونق اقتصادی باشد که برگزاری نمایشگاه های 'مد' از جمله این رویکردها است.
وی گفت: برای جلب مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان، نیازمند تنوع بخشی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه ها باید بازار را نیز به رسمیت بشناسند و در کنار آموزش به دنبال کسب و کار و اشتغال باشند.
غفاری با بیان اینکه کسب و کارهای نوین نیز باید در دانشگاه ها معرفی شود گفت: هم اکنون نگاه به اشتغال نباید تنها دولتی باشد زیراکه نظام دولتی پاسخگو نیست.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها باید در حوزه های مختلف دانشجویان کارآفرین تحویل جامعه دهد که این امر باید از طریق مجموعه هایی از جمله پارک های علم و فناوری در سطح جامعه گسترش یابد.
غفاری با بیان اینکه دانشجویان و دانشگاه ها باید در میدان خارج از محیط دانشگاه بیشتر دیده شوند، اظهار داشت: این امر با تبدیل و گفت و گو و برنامه های فرهنگی از جمله نمایشگاه ها موثر است.

*نمایشگاه منطقه ای مد در دانشگاه کوثر بجنورد برپا می شود
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد هم گفت: نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور دانشگاه های سراسر کشور در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
دکتر علیرضا حسینی اظهار داشت: در این نمایشگاه دانشجویان دختر و کارآفرینان از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان حضور پیدا می کنند و دست آفرینه های خود را برای عرضه به نمایش می گذارند.
وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه ویژه محصولات دانشجویان کارآفرینان و افراد توانمند در حوزه صنایع دستی مد و لباس و طراحی نیز می توانند شرکت کنند و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه تاکنون 40 غرفه برای این منظور درنظر گرفته شده است افزود: پیش بینی می شود تعداد غرفه ها به 70 غرفه برسد.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد هدف از برپایی این نمایشگاه منطقه ای را الگو سازی در حوزه مد، لباس و صنایع دستی، پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی، ایجاد زمینه ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: ارتقای توانمندی ها، مهارت های دانشجویان دختر و ورود به فضای کسب و کار از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
حسینی با بیان اینکه شرکت کننده ها باید قوانین این نمایشگاه را نیز رعایت کنند افزود: آثار ارسال شده باید در زمینه پوشش ایرانی و اسلامی باشد.
وی اظهار داشت: به سه نفر برتر جوایزی اهدا می شود و غرفه اول توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به یکی از نمایشگاه های خارج از کشور اعزام می شود.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد افزود: در این نمایشگاه دانشجویان و کارآفرینان حوزه مد و لباس طراحی پارچه، دوخت های سنتی، گل دوزی، پولک دوزی به نمایش گذاشته می شود که فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال این قشر است.
وی گفت: نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی در دانشگاه کوثر بجنورد، الزهرای تهران و خلیج فارس بوشهر در سطح کشور برگزار می شود.
در حاشیه این نمایشگاه شب های فرهنگی و کارگاه آموزشی تخصصی نیز برگزار می شود.
این نمایشگاه با همکاری وزارت علوم، تحققیات و فناوری، معاونت فرهنگی این وزارت و معاونت امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری برگزار می شود.
این نمایشگاه در بازار روز بجنورد برپا خواهد شد.
هم اکنون بیش از دو هزار و 800 دختر در 19 رشته گرایش در دانشگاه کوثر بجنورد تحصیل می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.