سرهنگ حیدر اقبالی مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به این منظور
اجرای برنامه های تئاتری در سطح مدارس و مناطق ویژه شهری برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر اینکه هنر می تواند در درک درست مردم از آسیب های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: در این راستا اجرای تئاتر درمانی را در سطح مدارس و نقاط حاشیه ای شهرها، جمع اولیا و دیگر اقشار جامعه در برنامه داریم که تاکنون با استقبال خوبی نیز همراه شده است.
وی افزود: این برنامه از چند سال پیش در هفته نیروی انتظامی در حوزه های مختلف اجتماعی برای اقشار مختلف اجرا شده که تاثیرات و بازخورد بسیار مثبتی داشته است و تکرار آن در ایام مختلف سال مورد تقاضای مردم بوده است.
سرهنگ اقبالی در عین حال از کمی اعتبارات این بخش گلایه کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، این برنامه های هنری به هفته نیروی انتظامی منحصر شده است.
وی یادآور شد: در هفته نیروی انتظامی سال گذشته افزون بر 14 برنامه تئاتر درمانی در نقاط مختلف شهر بجنورد برگزار شد.

* فعال شدن دوایر اجتماعی در همه شهرستان ها
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون دوایر اجتماعی در کلانتری های 6 شهرستان استان دایر شده و 2 شهرستان جاجرم و رازوجرگلان نیز تا پایان بهار امسال صاحب این دایره خواهند شد.
سرهنگ اقبالی مطلق از ایجاد مرکز خدمات مهر در فرهنگسرای شهروند بجنورد خبر داد و افزود: فرزندان طلاق می توانند در این مرکز در محیطی مناسب با والدین خود ملاقات کنند.
وی با اشاره به فعالیت 25 مشاور و مددکار در نیروی انتظامی استان، اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر نیروی کادر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و مابقی پلیس های افتخاری هستند.
وی تعداد مراجعان به مراکز مشاوره کلانتری ها در سال 96 را 913نفر و در سال گذشته را 2 هزار و 254 نفر ذکر کرد که افزایش 147 درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین 2 هزار و 725 پرونده، پارسال از طریق دستگاه قضا به دوایر اجتماعی ارجاع شد که از 2 هزار و 385 فقره، معادل 87.52 درصد آن به سازش انجامید.
وی یادآور شد: همچنین با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری یک دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات سیار مشاوره ای راه اندازی شده که در مناطق جوادیه، صادقیه و باقرخان که درصد آسیب های اجتماعی بیشتری دارند به ارائه خدمات مشاوره ای می پردازد.
اقبالی مطلق افزود: برای افزایش کیفیت خدمات نیز نشست های ماهانه، فصلی و 6 ماهه برای تبادل تجربه و تجزیه و تحلیل مسائل به صورت علمی و تجربی برگزار می شود.
وی مهمترین مسائل موجود در استان را بر اساس نظرسنجی و مستندسازی های انجام گرفته شامل مسائل حقوقی، خانوادگی و نزاع های فردی دانست که برنامه ریزی برای کاهش این آسیب ها انجام گرفته است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.