به گزارش ایرنا، حسن نوری روز سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای طرح های روستایی و عشایری استان جذب شده است که در این زمینه جزو استان های نخست کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سهم استان از تسهیلات روستایی و عشایری، چهار هزار و 10 میلیارد ریال از این اعتبارات است و این رقم به استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: آمادگی داریم تا سهم سایر استان ها از اعتبارات روستایی و عشایر که جذب نشده است، جذب کنیم.
نوری با اشاره به درخواست واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی برای بهره مندی از تسهیلات روستایی و عشایری گفت: هنوز مشکل اختصاص اعتبار تسهیلات روستایی و عشایر به طرح های مستقر در شهرک های صنعتی حل نشده است.
به گفته وی عمده اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری استان در بخش کشاورزی تقاضا و جذب شده است.

* نظارت بر طرح های روستایی
نوری با اشاره به اینکه انحراف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان 10 درصد گزارش شده است گفت: برخی از انحراف ها سهوی و برخی قصور مجریان طرح ها است که سال جاری، تمرکز ما بر نظارت بر نحوه اجرای این طرح ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: تمام طرح های اشتغالزای روستایی و عشایری استان به لحاظ وضعیت پرداخت تسهیلات، تطابق میزان اعتبار با اشتغال و نحوه اجرای طرح مورد بررسی قرار می گیرد.
نوری خاطرنشان کرد: در صورتی که تعهدات در دریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس گرفته می شود یا با نرخ 18 درصد محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه پایین بودن نرخ سود تسهیلات روستایی و عشایر سبب استقبال از آن شده است گفت: با استفاده از اعتبارات روستایی و عشایر، طرح های بزرگ و ارزشمندی در حال اجرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره نرخ مشارکت اقتصادی در این استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته 44.9 درصد و در کشور 40.5 درصد است.
وی در ادامه اظهار داشت: رکود صنعت ساختمان و ساخت و ساز، درآمد و وضعیت اقتصاد کارگران این استان را با مشکل روبه رو کرده است.
وی افزود: مشاغل بسیار زیادی با صنعت ساخت و ساز ارتباط دارند و کارگران ساختمانی بویژه در این استان از رکود در این صنعت، تاثیر گرفته اند.
بر اساس این گزارش اکنون حدود 17 هزار کارگر ساختمانی خراسان شمالی از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند هستند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.