روح الله براتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی انجام گرفته مبنی بر وقوع بارش های بسیار شدید در این هفته تمهیدات لازم برای مهار آب گرفتگی و سیلاب های احتمالی در شهر اندیشیده شده است.
وی افزود: در این راستا خندقی به طول سه هزار متر و عرض هشت متر و ارتفاع چهار متر از منطقه ملکش تا الله وردیخان در سطح شهر حفر شده که آماده بهره برداری است.
براتیان گفت: همچنین لایروبی سایر خندق ها نیز انجام گرفته ولی با توجه به اینکه بارندگی چهارشنبه هفته قبل باعث رسوب گذاری این خندق ها شده بود تمامی اقدامات برای پاکسازی خندق ها و جوی ها و دریچه های سطح شهر انجام شده است.
وی با اشاره به نبود هیچ گونه مشکل در مسیر کانال ها و جوی های آب، افزود: بر این اساس هر چه آب وارد سطح شهر شود در سریع ترین زمان ممکن تخلیه می شود.
شهردار بجنورد اظهار داشت: با این وجود در صورتی که بارندگی های پیش بینی شده بیشتر از بارندگی هفته قبل باشد احتمال جاری شدن آب زیاد در سطح معابر و آب گرفتگی خیابان ها وجود دارد که در ابن راستا پیش بینی لازم برای خروج آب از طریق مسیل ها در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است.
وی از شهروندان بجنوردی خواست به هیچ عنوان در زمان بارندگی در سطح شهر تردد نکنند زیرا که برای انجام عملیات عمرانی خودروها و نیروهای خدمات شهرداری ایجاد ترافیک می شود.
وی افزود: همچنین تردد مردم در سطح شهر باعث می شود موج آب در قسمت های مختلف شهر بیشتر شده و وارد منازل و مغازه ها شود و یا در اثر دیده نشدن محل جوی ها دچار خطر شوند.
براتیان با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان برای مدیریت امور توسط شهرداری، گفت: در حال حاضر افزون بر پنج هزار کیسه شن در سطح شهر توزیع شده و پنج هزار کیسه شن دیگر نیز در حال آماده شدن است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی اوج و شدت بارش ها را در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته خواهیم داشت تمامی نیروها و امکانات برای خدمات رسانی به شهر و جلوگیری از بروز خطرات بسیج شده است.
بارندگی سیل آسای چهارشنبه هفته گذشته باعث آب گرفتگی 103 واحد مسکونی و تجاری و وارد آمدن خسارت حدود 30 میلیارد ریالی به کانال های فاضلاب سطح شهر بجنورد شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.