حجت الاسلام علی پرهیزکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد وقف شامل زمین زراعی، منزل مسکونی، باغ و غیره برای نیات مختلف از سوی واقفین بوده است.
وی با اشاره به درآمد پنج میلیارد ریال از محل موقوفات برای اجرای نیت واقفان در سال گذشته گفت: این میزان درآمد بیشتر برای کمک به مساجد، نیازمندان، تعمیر و مرمت بقاع متبرکه، اماکن عمومی، حوزه علمیه، اطعام و عزدارای امام حسین(ع) و امور خیریه هزینه شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در ادامه گفت: سال گذشته،170 سند تک برگی برای رقبات، موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان اخذ شد که بدین ترتیب هم اکنون 75 درصد رقبات شهرستان سند دارند.
وی با بیان اینکه این شهرستان سه هزار و 200 رقبه دارد اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن( 96) که برای حدود 140 مورد سند تک برگی اخذ شده، افزایش داشته است.
پرهیزکار گفت: در راستای حفاظت از اراضی موقوفات بر اساس ضوابط و با رعایت بیت المال پیگیر امور هستیم که بهترین راه صیانت از آثار وقفی و موقوفات سنددار شدن آنهاست.
وی همچنین افزود: در حوزه عمرانی این اداره اقدام به تکمیل شبستان امام زاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت، آسفالت صحن امام زاده، سنگ کاری سطح محوطه، کاشیکاری و تسطیح قبور و راه اندازی غرفه فروشگاه کرد.
وی گفت: در بخش فرهنگی نیز یکهزار نفر در این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام و شرکت کردند که از این تعداد 6 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
هم اکنون این شهرستان 900 مورد موقوفه، 61 بقاع متبرکه و بیش از 3 هزار رقبه در سطح شهر و روستا دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.