محمد زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون راه روستاهای زرنه، امام دره و امانلی بسته است و اقدام برای بازگشایی این محورها آغاز شده که تلاش می شود تا شب تردد در این مسیرها برقرار شود.
وی با بیان اینکه بارندگی این شهرستان از دیشب تا کنون به 30 میلی متر رسیده، افزود: بارشهای منطقه از ابتدای سال زراعی تا کنون 390 میلی متر گزارش شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 150 میلی متر بوده است.
وی گفت: با آغاز بارندگی که از عصر شنبه در این منطقه آغاز شده، شدت و ارتفاع آب رودها افزایش یافته که برای جلوگیری از تخریب پلهای موقت، که پس از سیل نوروز ایجاد شده بود، بعضا ناچار به تغییر مسیر سیلاب ها شدیم.
زارعی افزود: تاکنون 3 هزار و 450 واحد مسکونی بر اثر بارندگی های اخیر در این شهرستان بین 10 تا 100 درصد آسیب دیده و اگر بارش ها شدت یابد ممکن است این رقم افزایش یافته و راه های ارتباطی روستاها دوباره قطع شود.
برخی افراد محلی در بخش جرگلان این شهرستان نیز از افزایش میزان آب خروجی سد چندیر خبر دادند که با جابه جایی پل موقت ساخته شده بر رود، تردد ساکنان 2 روستای قزل و قره پالچق به حصارچه را برای مدتی با مشکل مواجه کرد اما این محور دوباره مرمت و تردد برقرار شده است.
شهرستان 70 هزار نفری راز و حرگلان به مرکزیت شهر راز در 120 کیلومتری شمال بجنورد و در مجاورت مرز ترکمنستان قرار دارد.
بارندگی ها و وقوع سیلاب در نوروز امسال به این شهرستان خراسان شمالی حدود 2 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.