سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چوب های بدون مجوز در شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج کشف شده است.
وی افزود: چوب های قاچاق از این استان به مقصد استان های شمالی بارگیری شده بود که در جاده های این استان شناسایی و توقیف شد.
وی اظهار داشت: باغداران به هر علت که قصد قطع درختان و تغییر کاربری باغ را دارند، باید مجوزهای لازم را از جهادکشاورزی دریافت کنند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هم با استعلام از جهاد کشاورزی، نسبت به صدور مجوز برای حمل اقدام می کند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: نداشتن مجوز حمل برای چوب، تخلف است و با آن برخورد می شود.
وی با بیان اینکه چوب های کشف شده از گونه های توت، گردو و چنار بوده است گفت: در این زمینه سه راننده کامیون دستگیر و محموله و وسیله نقلیه آنان توقیف شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: افراد برای قطع درختان غیرمثمر در زمین های مستثنیات همچون چنار و یا صنوبر باید مجوزهای لازم را از منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند تا مجوزهای لازم برای حمل چوب صادر شود.
بر اساس این گزارش، امسال عاملان قطع سه اصله درخت ارس و نیز محموله های گونه جنگلی تاغ در این استان شناسایی شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.