رضا علی غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه روز نخست هفته جاری با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان گرمه، یکهزار و 500 نفر از موزه بازدید کردند.
وی اظهار داشت: تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی برای حفظ و احیای بناهای تاریخی سبب استقبال گردشگران شده است.
وی افزود: این موزه دارای زیرساخت هایی همچون سفره خانه سنتی، هشت چشمه سرویس بهداشتی، پارکینگ، چشمه آب و نگهبانی است.
قلعه جلال الدین یکی از برجسته ترین قلعه های نظامی خراسان شمالی است که مظهری از ابهت و شکوه نظامی استان را به رخ کشیده است.
به گفته غلامی، طرح گردشگری قلعه جلال الدین در دهه فجر سال 91 به بهره برداری رسید که اجرای این طرح گردشگری شامل آبرسانی، نورپردازی، ساخت سرویس بهداشتی، ساختمان نگهبانی و توقفگاه خودرو در مجاورت موزه قلعه جلال الدین است.
بر اساس این گزارش، با مرمت قلعه جلال الدین و تبدیل فضای آن به موزه، برای رفاه گردشگران در بازدید از این اثر تاریخی، اجرای طرح گردشگری مزبور اجرا شد.
این اثر تاریخی در سوم بهمن سال 1356 با شماره ثبت 1577 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
در روزهای نوروز 98 هم این موزه هر روزه باز و از ساعت 9 تا 17 پذیرای مسافران و گردشگران است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برپایی نوروزگاه در شهرستان گرمه گفت: این مراسم در چهارمین روز از نوروز در دوراهی روستای هدف گردشگری دشت برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: نوروزگاه شهرستان گرمه با برنامه های شاد و مفرح همچون رقص گروه محلی جامه دران، اجرای تئاتر و سیاه بازی خیابانی توسط گروه هنری ققنوس، مدح خوانی حضرت علی (ع) توسط پیر علام اهل بیت کربلایی محمد نجارزاده و با همکاری خوب دهیاری و شورای اسلامی روستای هدف گردشگری دشت برگزار شد.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمه، این مراسم فرهنگی به خاطر اجرا در موقعیت پیشانی استان خراسان شمالی دوراهی دشت با استقبال بی نظیر مسافران و زائران امام رضا(ع) قرار گرفت.
شهرستان گرمه در فاصله 170 کیلومتری جنوب غربی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.