علی اصغر بدیعی مقدم دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون مسافران عبوری از مسیر گردنه بیو در محور بجنورد- شوقان در برف و کولاک گرفتار شده اند.
وی با بیان اینکه دید افقی در این محور به شدت کاهش یافته است، افزود: راهداران در این مسیر مشغول امدادرسانی و بازگشایی محور هستند.
مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تردد در محور اسدلی در مسیر بجنورد- اسفراین تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و از رانندگان عبوری انتظار می رود با احتیاط برانند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: مسافران گرفتار در مسجد روستای حصار حسینی بجنورد اسکان داده شده اند.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی دمای هوای استان در آغاز تعطیلات نوروز بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس می یابد.
بر این اساس سامانه بارشی فعالی که از یکشنبه شب در استان آغاز شده تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد شدید بعضی ساعات باد بسیار شدید و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ و بتدریج بارش باران خواهد شد.
اوج فعالیت این سامانه تا سه شنبه صبح می باشد که با توجه به رگباری بودن بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
از امشب تا چهارشنبه نیز با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
در این راستا کاهش محسوس 16-14 درجه سلسیوس دما تا صبح پنج شنبه بویژه در ساعات روز پیش بینی می شود.
بر این اساس به ارگان ها و ادارات ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران نیز توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند تا مشکلی را در طول سفر نداشته باشند.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که مسیرهای ارتباطی این استان در ایام تعطیلات نوروز پر تردد است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.