ابوالفضل محبان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امدادگران این جمعیت اکنون در حال امدادرسانی به در راه ماندگان هستند و راهداران هم مشغول بازگشایی این محورند.
وی با بیان اینکه برف و کولاک، مسافران و خودروهای عبوری از گردنه بیو را گرفتار کرده است، افزود: برای امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک، 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه خودرو کمکدار و 17 امدادگر و نجاتگر به گردنه بیو اعزام شده اند.
محبان خاطرنشان کرد: در راه ماندگان در مسجد روستای حصار حسینی اسکان یافته اند و امدادگران در محورهای چمن بید و دشت و آشخانه در حال آماده باش هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: مسیر جنگل گلستان هم به علت جاری شدن سیلاب مسدود شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی دمای هوای استان در آغاز تعطیلات نوروز بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوسی می یابد.
بر این اساس سامانه بارشی فعالی که از یکشنبه شب در استان وارد استان شده تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد شدید بعضی ساعات باد بسیار شدید و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ و بتدریج بارش باران خواهد شد.
اوج فعالیت این سامانه تا سه شنبه صبح می باشد که با توجه به رگباری بودن بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
از امشب تا چهارشنبه نیز با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
در این راستا کاهش محسوس 16-14 درجه سلسیوس دما تا صبح پنج شنبه بویژه در ساعات روز پیش بینی می شود.
بر این اساس به ارگان ها و ادارات ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران نیز توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند تا مشکلی را در طول سفر نداشته باشند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.