وحید واسطه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب این سد با دبی 40 لیتر بر ثانیه در مدار آب شرب شهروندان اسفراین جاری شده است.
وی افزود: اکنون سد بیدواز اسفراین دو میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در صورت وقوع بارندگی های مناسب، تا پایان تابستان 98، یک تا یک و نیم میلیون مترمکعب آب این سد به بخش شرب اختصاص می یابد.
واسطه افزود: سد بارزو در شیروان هم اکنون 6 میلیون مترمکعب آب قابل تحویل دارد که از امروز برای باغداران پایین دست رهاسازی می شود
وی خاطرنشان کرد: اکنون آب مورد نیاز شرب شهروندان شیروانی از محل چاه بند انحرافی تامین می شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این شرکت از محل این چاه 10 تا 15 لیتر بر ثانیه آب به شرکت آب و فاضلاب، آب تحویل می دهد.
وی اظهار داشت: میزان آب قابل تحویل از سد بارزو در شیروان برای مصرف آب شرب یک تا یک و نیم میلیون مترمکعب تا پایان تابستان سال آتی برآورد شده است.
وی افزود: سد شیرین دره در مانه و سملقان هم تا پایان تابستان سال آتی آب مورد نیاز شهرندان بجنورد را به میزان 430 لیتر بر ثانیه تامین خواهد کرد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: اکنون 85 درصد از ظرفیت 62 میلیون مترمکعبی سد شیرین دره پر است.
به گزارش ایرنا اکنون هفت سد با حجم 221 میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است که آب کشاورزی 22 هزار هکتار از زمین های پایین دست را تامین می کند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.