یوسف یعقوبی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع جرائم مالیاتی بخشیده شده در 11 ماه امسال 350 میلیارد ریال فقط در ایام دهه مبارک فجر بوده که بالاترین رکورد را در این زمینه داشت.
وی افزود: در این مدت هفت هزار و 900 مودی از بخشودگی بهره مند شدند که یک هزار و 160 مورد آن در ایام دهه فجر انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: مودیان و پیمانکاران استان بخصوص در صورت خوش حسابی می توانند بعد از پرداخت اصل مالیات و عوارض از این مصوبه بهره مند شوند.
یعقوبی نژاد گفت: بر این اساس امسال تقریبا 100 درصد جرائم مالیاتی واحدهای تولیدی به منظور حمایت از تولید در شرایط اقتصادی فعلی بخشیده شد و پیمانکاران نیز از بخشودگی خوبی بهره مند شدند.
وی یادآور شد: اختیار کامل بخشودگی جرائم مالیاتی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است که امسال به مدیران استان ها تفویض اختیار داده شد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در رابطه با نحوه اطلاع رسانی به مودیان نیز اظهار داشت: تمام مودیان و پیمانکاران در دو سری ارسال پیامک از طرح بخشودگی مطلع شدند و اطلاع رسانی لازم به روسای اصناف و انجمن ها و اتحادیه ها نیز در کنار فضای مجازی و سایت اداره کل انجام می شود.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس این گزارش، در 10 ماهه امسال 2 هزار و 100 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است که این رقم معادل 90 درصد از درآمد مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی، از استان های محروم کشور است که در سال های اخیر، با مشکل عدم تحقق درآمدها روبه رو بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 26 هزار واحد صنفی و 138 اتحادیه دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.