علی زاهدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان را 663 هزار و 669 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح اخذ کارت هوشمند ملی تا پایان بهمن ماه سال جاری 564 هزار و 807 نفر نسبت به دریافت کارت خود اقدام کرده اند.
وی افزود: بر این اساس با توجه به گزارش سازمان ثبت احوال کشور، خراسان شمالی رتبه دوم صدور کارت ملی هوشمند را در کل کشور به خود اختصاص داده است.
وی از کسانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند، خواست: هر چه سریعتر نسبت به دریافت کارت های خود از هر مکانی که درخواست خود را ثبت کرده اند اعم از ادارات ثبت احوال، پست و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک اقدام کنند.
وی افزود: در غیر این صورت با توجه به اینکه زمان بسیاری از صدور آنها گذشته تا پایان سال جاری طبق قانون نسبت به ابطال آنها اقدام می شود.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی آخرین مهلت صدور کارت ملی هوشمند را تا پایان سال جاری اعلام کرد و گفت: این مهلت تمدید نمی شود.
به گفته وی تا پایان هفته سوم دی ماه امسال سری و سریال کارت ملی قدیمی هفت هزار و 200 نفر از کسانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده بودند در سامانه ثبت احوال باطل شده است.
این تعداد کارت ملی که تا پایان سال 96 و قبل آن صادر شده اند در ادارات ثبت احوال موجود است که متقاضیان آنها برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده اند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.