سرهنگ علیرضا حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین کشوری را در این زمینه 68 درصد عنوان کرد.
وی داشتن ترافیک به هم ریخته و ورود تعداد بیشتر خودرو از حومه به شهر و اطمینان خاطر از رسیدن به مقصد و تمرکز کمتر در رانندگی را از علل افزایش تصادفات در این محدوده دانست.
سرهنگ حسین زاده گفت: در کنار این مسائل رانندگان مسیر 30 کیلومتری مانده به شهرها را به عنوان انتهای سفر دانسته و علیرغم خستگی راه با خیال آسوده رانندگی می کنند.
وی یادآور شد: همچنین بیشترین ترددها در این مسیر رخ می دهد و تعداد بالای روستاهای نزدیک شهرها، وجود موتورسواران و عابران پیاده و مجتمع ها و تالارهای پذیرایی منجر به افزایش تصادفات می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ایمن سازی بیشتر و اولویت قرار دادن بهسازی این مسیرها را مهم ترین راهکار موجود دانست و گفت: شهرداری ها و راه و شهرسازی باید روی کاربری های موجود در این مسیر بازنگری کنند و به ایمن سازی و آرام سازی بیشتر آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون، بیشترین تصادفات واژگونی در محور شیروان به فاروج رخ می دهد که در این راستا احداث 6 زیرگذر در این محور چندین سال قبل مصوب شد ولی هنوز به اتمام نرسیده است در حالی که با احداث این زیرگذرها می توان از دوربرگردان های غیرمجاز رانندگان جلوگیری کرد.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: هنوز در ایمن سازی راه های روستایی ضعیف هستیم و علیرغم اقداماتی که در راستای آسفالت این محور ها انجام گرفته ایمنی در آنها ضعیف است و مشکلاتی را در حاشیه راه داریم.
به گزارش ایرنا؛ آمار کل فوتی های غیرقطعی تصادفات ناشی از رانندگی استان در 11 ماهه امسال 228 نفر بوده که در مقایسه با 277 نفر سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.
از مجموع فوتی ها 36 نفر در حوزه درون شهری بوده که نسبت به 46 نفر مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشته است.
همچنین در مجموع با کاهش 17.5 درصدی 193 نفر در جاده های برون شهری فوت کرده اند که از این تعداد در حوزه راه های اصلی برون شهری با 19 درصد کاهش 144 نفر فوتی و در راه روستایی و خاکی با 33 نفر فوتی 38 درصد کاهش داشته ایم.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.