به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، دوشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شیروان و فاروج که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، افزود: اجازه نخواهیم داد که در این شرایط، به مردم فشار وارد شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: کسی که در این شرایط مردم را درک نکند قابل بخشش نیست و مدیرانی که با متخلفان برخورد نکنند در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده اند.
شجاعی با اشاره به بازار مرغ استان، اظهار داشت: در بحث مرغ ورود جدی خواهیم داشت تا مردم برای تامین نیاز شب عید خود دغدغه ای نداشته باشند.

* روستانشینی43 درصدی، امتیاز استان
استاندار خراسان شمالی یکی از ویژگی های این استان را، بالا بودن نرخ روستانشینی عنوان کرد و گفت: 43 درصد جمعیت این استان روستایی هستند که باید تلاش کنیم آنان را به اجرای طرح های اشتغالزایی سوق دهیم.
شجاعی جمعیت روستایی استان را پیشران اقتصادی منطقه خواند و اظهار داشت: سهم امهال تسهیلات کشاورزی استان 300میلیارد ریال تعیین شده که عادلانه نیست و باید تا یکهزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی تاکید کرد: مدیران استان به ایستادن اکتفا نکنند و اگر وعده ای داده اند پیگیری کنند و تنها کار و خدمات رسانی به مردم را در اولویت قرار دهند.
شجاعی با اشاره به رشد رتبه استان در اشتغال روستایی افزود: این استان رتبه 21 را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و رتبه 18 را در انعقاد قرارداد داشت که با ضرب الاجلی 10 روزه این رتبه در سامانه کارا به 4 کشوری رسید.
وی افزود: هم اکنون بعد از استان کرمانشاه در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رتبه دوم کشوری را داریم.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر نگاه غیرسیاسی در انتصاب مدیران، گفت: مدیران باید خوب کار کنند و بخش خصوصی را کمک کنند چرا که اگر قدر آنان را بدانیم بسیاری از مشکلات ما توسط آنان حل می شود.

* مرزنشینان شیروان بی بهره از مرزنشینی
فرماندار شیروان نیز گفت: این شهرستان 70 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد اما مرزنشینان ما از مزایای این مرز بهره ای ندارند و بهتر است سهمیه سوخت به مرزنشینان اختصاص یابد.
امین رضا مرآتی اظهار داشت: روستاهای شمال شهرستان مشکل زیادی در تامین آب شرب خود دارند که نیاز است اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص یابد و در آن صورت می توان از ظرفیت های بالای گردشگری، کشاورزی و دامپروری استفاده کرد.
شهرستان شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.