عباسعلی مهماندوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین برای اولین بار 300 هزار قلمه انواع گل رز از فضاهای اداری و کارخانه ها و حتی منازل مردم برداشت شده و هم اینک در خزانه موجود است.
وی افزود: این تعداد قلمه گل رز بعد از ریشه زنی به گلدان انتقال داده شده اند و در نهالستان نگهداری می شوند تا برای سال آینده در سطح شهر کاشته شوند.
مهماندوست گفت: در کنار این، 600 هزار قلمه شمشاد و 50 هزار قلمه چنار نیز از چنارهای کهنسال روستای پیغو تهیه و در سطح شهر کاشته شده است.
وی با اشاره به تهیه و کاشت 100 هزار قلمه توت ژاپنی در سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به جمع آوری برگ درختان توت توسط نوغانداران در ماه های اردیبهشت و خرداد شهرداری بجنورد اقدام به کاشت این قلمه ها برای کمک به توسعه نوغانداری کرد.
وی یادآور شد: با توجه به مطالعات انجام گرفته دو گونه درخت چنار و توت به دلیل طول عمر و مقاومت بالا برای شرایط آب و هوایی شهر بجنورد بسیار جوابگو هستند که به همین منظور کاشت این درختان در مناطق مختلف در دست انجام است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سیز شهری شهرداری بجنورد با اشاره به کاشت این دو گونه در پارک ها، بلوارها و میادین سطح شهر، اظهار داشت: در بیشتر بلوارها نیز بید مجنون کاشته شده که در چند سال آینده چهره بسیار زیبایی را برای شهر ایجاد می کنند.
به گزارش ایرنا به گفته شهردار بجنورد اکنون در تولید گل و گیاه در این شهر 220 هزار نفری به خودکفایی رسیده ایم که این امر باعث شده تا 50 میلیارد ریال در تامین آن صرفه جویی کنیم.
سالانه در گلخانه های شهرداری بجنورد، سه میلیون و 500 هزار نشای گل تولید می شود.
پاییز امسال یک میلیون 200 هزار نشا و 300 هزار گلدان گل پاییزی در فضای سبز شهری کاشته شده است.
گلخانه های شهرداری بجنورد با 20 هکتار وسعت، توان تولید گل مورد نیاز شهرهای استان را دارد و حتی می توانند پاسخگوی نیاز سایر استان های کشور باشند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.