محمدباقر قاصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه این استان در حج تمتع سال آینده یکهزار و 660 نفر است که تا کنون 650 نفر برای نامنویسی به دفاتر حج و زیارت و پیشخوان دولت مراجعه کرده اند.
وی شمار شهروندان این استان را که تا پایان اسفند 95 برای حج ودیعه گذاری کرده اند، 4400 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد تا 30 بهمن ماه امسال یکهزار و 380 نفر اطلاعات خود را در سامانه حج و زیارت تکمیل کرده اند.
قاصری گفت: با توجه به اینکه بیشتر کسانی که قبض ودیعه گذاری دارند در روستاها سکونت دارند اطلاعات کافی برای تکمیل اطلاعات و ثبت نام را دریافت نکرده اند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم به فرمانداری ها و دهیاری ها صورت گرفته، گفت: حجگزاران استان با 11 کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می شوند که تا کنون 40 درصد ظرفیت این کاروان ها تکمیل شده است.
وی یادآور شد که مهلت مرحله دوم تکمیل اطلاعات تا نیمه اسفند تمدید شده و در صورتی که باز هم ظرفیت کامل نشود تا 29 اسفندماه تمدید می شود.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار داشت: به منظور مساعدت به زائران حج 98، هزینه سفر آنان در 2 قسط دریافت می شود که قسط اول 150 میلیون ریال است که همزمان با ثبت نام در کاروان ها دریافت می شود.
وی با بیان اینکه میزان قسط دوم متعاقبا اعلام می شود، گفت: نامنویسی زائران، تنها در کاروان های شهر یا شهرستان محل سکونت افراد، که در سامانه انتخاب شده، امکانپذیر است.
امسال یکهزار و 545 نفر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام شده بودند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.