به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل در آیین تودیع و معارفه مدیر این بنیاد در خراسان شمالی اظهارداشت: اگر دغدغه فرهنگی ما زمینه سازی برای ظهور باشد می توان گامهای جدی و بلندی در این رابطه برداشت.
وی افزود: ایران اسلامی تنها حکومت شیعی در جهان شناخته می شود، بنابراین باید همه دست در دست هم داده و دنیا را برای ظهور منجی عالم بشریت (عج) آماده کنیم.
حجت الاسلام کفیل، خراسان شمالی را استانی آماده و مستعد برای کار فرهنگی خواند و گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در این استان با دریافت سالانه تنها 100 تا 200 میلیون ریال اعتبار، اقدامات مطلوبی انجام داده است.

* فرهنگ انتظار باید در رفتار انسان تجلی یابد
امام جمعه بجنورد نیز با تاکید بر اینکه جلوه های انتظار باید در رفتار و گفتار انسان تجلی یابد، گفت: انتظار یک امید خشک و خالی نیست، بلکه برترین اعمال است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: کسی که منتظر است کار و تلاش می کند و نشانه های عشق به منتظَر را در اعمال و رفتار خود بروز داده و به دنبال وضع مطلوب است.
وی از انتظار به عنوان قله بلند انسانیت، ارزش و کمال بشری و عدالت یاد کرد و گفت: انتظار به معنای پویایی، تحرک و کادرسازی است و فقط ولایتی های بی ولایتند که مسیر را گم می کنند.
حجت الاسلام یعقوبی، منتظَر راستین را کسی دانست که پاک زندگی کرده و از شبهات می پرهیزد و در اوج خودسازی قرار دارد و اخلاق و رفتار زیبا و تعاملات اجتماعی عقلانی و انسانی دارد.
وی با بیان اینکه مردم برخوردها و تعاملات سیاسی و فرهنگی ما را رصد می کنند، اظهار داشت: همان گونه که رهبری تاکید کردند در جامعه اسلامی باید به دنبال فردسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی باشیم تا با این سه کار مقدمه ظهور را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی کار در بنیاد مهدی موعود (عج) را کاری دلی و عاشقانه دانست که درصدد تغذیه روحی و اخلاقی به افرادی است که به نام حضرت حجت(عج) فعالیت دارند.
وی افزود: در این میان پرچمداری، کار بسیار مهمی است بنابراین نباید بگذاریم نااهلان و نامحرمان میدانداری کرده و قهرمانان بدلی را به جوانان معرفی کنند.
مدیر اسبق بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان شمالی نیز در این آیین از تحویل ساختمان بنیاد در سه طبقه مجزا با مساحت 450 متر مربع به عنوان مهمترین اقدام انجام گرفته در طول 11 سال گذشته یاد کرد.
شیرالله عصمتی، تجهیز ساختمان بنیاد، کتابخانه بنیاد با سه هزار جلد کتاب تخصصی، آموزش ضمن خدمت 2 هزار نفر از کارکنان دولت و ارائه آموزش های تخصصی به 10 هزار و 500 نفر را از دیگر اقدامات برشمرد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات شیرالله عصمتی، حجت الاسلام موسی دانش طلب به عنوان مدیر جدید بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در خراسان شمالی معرفی شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.