مجید گریوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید این تجهیزات از نیازهای مبرم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برای امدادرسانی در حوادث است.
وی افزود: هم اینک بلندترین نردبان این سازمان تنها هشت متر ارتفاع دارد که به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرد و تنها می تواند ساختمان ها را تا 2 طبقه بالای پیلوت پوشش دهد.
گریوانی با بیان اینکه در صورت وقوع حوادث در ارتفاعی بیش از این ، امکان امدادرسانی به شهروندان وجود ندارد، گفت: سال گذشته قیمت این نردبان حدود هشت میلیارد ریال بود ولی امروز با افزایش قیمت ها به 225 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به تحویل گلستان شهر بجنورد به شهرداری، برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان در مجموع محدوده شهری دست کم به 2 دستگاه بالابر نیاز است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: این در حالی است که با قیمت های کنونی قیمت هر دستگاه بالابر نیز بالغ بر 75 میلیارد ریال است.
وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه بالابر در بحث آتش نشانی بسیار مورد نیاز است، خرید دستگاه بالابر و نردبان بلندمرتبه برای استفاده در حوادث اطفا و نجات ضرورتی مهم برای استان است.
گریوانی اظهار داشت: خرید این 2 دستگاه توسط آتش نشانی بارها درخواست شده ولی هنوز محقق نشده به طوری که اکنون با توجه به هزینه های بالا حتی منابع استانی نیز قادر به تامین نیاز اعتباری خرید آن نیست.
وی افزود: هم اینک با رایزنی هایی که با استاندار صورت گرفته در حال پیگیری برای جذب اعتبار از منابع ملی هستیم.
گریوانی یادآور شد: خراسان شمالی و بجنورد جزو پنج استان بدون نردبان بلندمرتبه و تنها استان بدون هر 2 دستگاه نردبان و بالابر در سطح کشور است.
به گزارش ایرنا، در 11 ماهه امسال آتش نشانی بجنورد به 599 فقره آتش سوزی و 827 مورد از حوادث دیگر امدادرسانی کرده است.
روزانه 350 تا 400 تماس با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد برقرار می شود که هفت تا 10 مورد منجر به عملیات شده و مابقی با راهنمایی و ارشاد همراه می شود.
86 نفر در پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی بجنورد مشغول خدمت هستند که 75 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.