به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: 956 نفر از زندانیان استان مشمول عفو شدند که مطابق شرایط و حدنصاب های قانونی، 517 زندانی از این افراد که 13 نفر از آنها زن بودند، از زندان آزاد شدند.
این مقام قضایی با اشاره به برخی عناوین مجرمانه خارج از شمول این عفو گفت: جرائمی مانند سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف و قاچاق عمده مواد مخدر از عفو مستثنی هستند.
وی افزود: این استثنا بیانگر اهمیتی است که نظام برای امنیت و رفاه جامعه قائل است و قطعا کسانی که باعث تضییع حقوق عمومی جامعه شوند و یا مخل نظم و آسایش شهروندان باشند نمی توانند از این عفو برخوردار گردند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، عفو 22 بهمن ماه سال جاری که در سراسر کشور شامل قریب به 50،000 نفر شد، نشانه ای دیگر از اقتدار و امنیت پایدار نظام و تجلی واقعی رأفت و عطوفت اسلامی دانست.
وی گفت: هیچ نظامی با این اقتدار، صلابت و عظمت وجود ندارد و عفو و بخشودگی گسترده مقام معظم رهبری، این واقعیت را بر همگان روشن ساخت.
هم اکنون در مراکز این استان حدود دو هزار زندانی محبوس هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
به گفته مسئولان، جمعیت کیفری این استان در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش پیدا کرده این در حالی است که در سال های گذشته 2 هزارو 500 زندانی در استان داشتیم.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان دایر است.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.