محمدرضا موفق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میوه شب عید برای تنظیم بازار در دهه آخر اسفند ماه در بازار توزیع می شود و مردم اطمینان داشته باشند که سیب و پرتقال به اندازه نیاز ذخیره سازی شده و موجود است.
وی افزود: هنوز قیمت های مصوب سیب و پرتقال تنظیم بازار اعلام نشده است اما به یقین کمتر از قیمت های کنونی بازار است.
وی در باره افزایش قیمت مرکبات در بازار اظهار داشت: افزایش قیمت مرکبات در مقایسه با افزایش قیمت سایر میوه ها و سایر اقلام، کمتر بوده و قیمت های کنونی، مناسب است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: اکنون پرتقال در بازار به ازای هر کیلوگرم، تا 50 هزار ریال به فروش می رسد که قیمت مناسبی است.
موفق در باره افزایش قیمت سیب گفت: امسال به علت سرمازدگی، میزان تولید سیب در کشور بشدت کاهش یافت و به بیش از نصف میزان تولید سال گذشته رسیده است از این رو افزایش قیمت این محصول قابل پیش بینی بود.
وی اظهار داشت: ما نیز از مشکلات گرانی ها و افزایش قیمت ها مطلع هستیم و دولت در تلاش است تا در شرایط تحریم، فشارها و سختی ها بر مردم کاهش یابد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه شب عید به اندازه کافی موجود است و برای تنظیم بازار بتدریج در دهه آخر اسفند ماه توزیع می شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و با وجود محروم و کم درآمد بودن مردم، از گران ترین استان های کشور است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.