علی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد با اشاره به رشد و توسعه این ورزش در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر این رشته ورزشی در مرحله توسعه پایدار است اما، در حوزه منابع محدودیت هایی داریم که یکی از آنها تجهیزات است.
وی با اشاره به هزینه های بالای تهیه هر ست تجهیزات وزنه برداری از خارج، گفت: به همین منظور برای حمایت از کالای ایرانی، تجهیزات ورزشی یکی از شرکت های داخلی مورد ارزیابی اردوهای تیم‌ملی تحت شرایط سخت قرار گرفته است.
وی افزود: هم اینک تولید این تجهیزات در حد دیسک و صفحات است و اکنون، کار روی تولید میله وزنه ها در داخل هستیم.
رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: امیدواریم با حمایت از تولید داخل در آینده نزدیک استان ها از این کالای ایرانی بیشتر استفاده کنند تا مشکل کمبود تجهیزات کمتر شده و از این فرسودگی خارج شود.
وی در رابطه با تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته در کشور نیز گفت: در حال حاضر با ورود لیگ بانوان به این رشته تعداد آمار این ورزشکاران نسبت به گذشته افزون بر 50 درصد افزایش داشته است.
مرادی با اشاره به ورود جدی فدراسیون برای جلوگیری از دوپینگ، «ورزش پاک» را از شعارهای اساسی ورزش کشور دانست و افزود: این مساله در وزنه برداری بشدت رعایت می شود.
وی به انجام آزمایش دوپینگ تعدادی از وزنه برداران در چند روز گذشته بدون اطلاع قبلی آنها در اردوی تیم‌ملی اشاره کرد و اظهار داشت: تست ها و آزمایش های پیچیده ای در این رابطه از قهرمانان کشور و لیگ ها گرفته می شود که قبلا انجام نمی شد که بر اساس استانداردهای کمیته ملی المپیک است.
رئیس فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: در چند سال گذشته در سطح بین المللی فقط یک مورد مثبت بوده این درحالی است که افزون بر 500 نمونه آزمایش کنترل دوپینگ از وزنه برداران نیز گرفته شده است.
وی برگزاری مسابقات جام فجر از 10 تا 14 اسفندماه در تهران با شرکت 20 کشور دنیا و برگزاری اردوهای تیم ملی برای ورود به مسابقات بزرگسالان آسیا در اوایل اردیبهشت ماه و مسابقات جوانان جهان را از برنامه های آینده این فدراسیون دانست.
به گزارش ایرنا؛ رئیس فدراسیون وزنه برداری به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری خراسان شمالی به این استان سفر دو روزه کرده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.