به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از دستگاه های مختلف، خیران و نهادهای حمایتی انتظار می رود برای کمک به این دانش آموزان همکاری داشته باشند.
وی افزود: تلاش ما این است که هیچ دانش آموز لازم التعلیم به علت فقر و نیاز مالی از حضور در کلاس های درس بازنماند.

* اعتباری برای شیر مدارس تامین نشد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال اعتباری برای اجرای توزیع شیر در مدارس کشور و این استان محروم، اختصاص نیافت و بر این اساس طرح مزبور اجرایی نشده است.
سعیدی اظهار داشت: برای توزیع شیر و تغذیه میان دانش آموزان، آستان قدس و سپاه وارد عرصه شده و از یک ماه اخیر، هفت هزار دانش آموز در مناطق محروم استان را تحت پوشش دارند.
وی افزود: امسال خراسان شمالی به عنوان استان های محروم کشور شناخته شده است.

* حذف بخاری های نفتی
سعیدی به حذف شدن بخاری های نفتی از مدارس استان اشاره کرد و گفت: با دستور استاندار یکهزار و 378 دستگاه بخاری هرمتیک جایگزین بخاری های نفتی 344 مدرسه روستایی استان شد.
وی گفت: البته این مدارس، در روستاهایی است که دارای گاز و برق بودند و اکنون شمار بسیار اندکی از مدارس روستایی در مناطقی که هنوز گاز و برق ندارند، با بخاری نفتی گرم می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به دستاوردهای انقلاب در استان اشاره کرد و گفت: در این چهار دهه توجه ویژه ای به آموزش و پرورش شده است و اکنون میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره ابتدایی 98.6 درصد، متوسطه اول حدود 94 درصد و متوسطه دوم 74 درصد است.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.