براساس ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.
تمدید مهلت برای یک دوره سه‌ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است.
علی اکبر آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بحث معتادان متجاهر در خراسان شمالی یک کمپ ویژه بانوان در شهر زیارت وجود دارد.
وی گفت: همچنین با سفر معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور قرار شد اعتبار ویژه برای احداث مراکز بازپروری و مهارت آموزی معتادان در این شهرستان اختصاص یابد.
آرام افزود: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر ویژه آقایان در شهر زیارت شیروان 40 نفر است که قرار است زیرساخت های آن در شهرستان فراهم شود که تامین اعتبار برای احداث زیرساخت مرکز از محل اعتبارات تملک شهرستان خواهد بود.
سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: به ازای نگهداری هر نفر 166 هزار ریال با ظرفیت 40 نفر برای مردان در مرکز نگهداری معتادان متجاهر در مرکز زیارت و به ازای نگهداری هرنفر روز در مراکز شلتر و خوابگاهی معتادان 90 هزار ریال تخصیص داده می شود.
هم اکنون مرکز نگهداری معتادان ویژه زنان «کلبه سبز» ظرفیت 60 نفر را دارد.
در سفر وزیر کشور که 22 شهریورماه 92 به خراسان شمالی انجام شد، شهرستان شیروان به عنوان پایلوت کشوری مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
هنوز آماری از تعداد معتادان این شهرستان 157 هزار نفری اعلام نشده است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.