مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده و با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، بنا شد که اجرای شبکه های داخلی منازل اعم از آب و فاضلاب، منطبق بر استاندار های لازم و هم سو با وضعیت شبکه اصلی معابر، انجام شود.
غلامحسین ساقی اظهار داشت: بر این اساس و با اجرایی شدن این تفاهم نامه نظارت دقیق تر و بیشتری از شبکه های داخلی انجام می شود تا مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود.
وی افزود: مفاد این تفاهم نامه برای ساختمان های نوساز و یا در حال ساخت است اما در سال های آتی، بازرسی و کنترل بیشتر ساختمان های ساخته شده و در حال بهره برداری در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این تفاهم نامه، نیاز است آموزش های لازم به افراد و استادکاران و پیمانکارن مجری شبکه ها و سیستم های داخلی داده شود که بخش زیادی از آموزش ها توسط مهندسان محقق می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هم در این باره گفت: تفاهم ای در سطح کشور در سال 86 منعقد شده بود اما برای اجرایی شدن آن در این استان باید زیر ساخت ها بررسی می شد.
علی اکبر رمضانی اظهار داشت: مهر ماه سال 97 کمیته ای تشکیل شد که الزامات و موانع اجرای کار بررسی شود و این تفاهم نامه پس از تصویب در هیات چهار نفره استان، لازم الاجرا است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های لازم برای مهندسان و مجریان پیش بینی شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: امید می رود مسئولان و مردم در این زمینه مهندسان و شرکت آب و فاضلاب را همراهی کنند.
بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در 9 ماهه امسال، بیش از 512 هزار مترمربع نقشه ساختمانی در این استان تهیه شده است که 14.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی حدود 60 هزار مشترک فاضلاب و حدود 197 هزار مشترک آب دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.