مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به‌ دستاورد‌های انقلاب برای اقشار ضعیف، گفت: این کارآفرینی ها متناسب با شرایط بومی منطقه در نواحی روستایی و شهری صورت گرفته است.
وی کسب استقلال مالی و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی خانوارهای محروم را از دستاورد‌های مهم انقلاب برشمرد و افزود: پیش از شکل‌گیری کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) مردم از کمترین خدمات فرهنگی، تحصیلی، درمانی، مسکن و اشتغال برخوردار بودند.
وی افزود: این در حالی است که اکنون ساکنان دورترین روستاها در این استان نیز از خدمات توانمندسازی این نهاد برخوردار بوده و به برکت انقلاب اسلامی، زمینه رشد فرزندان آن‌ها در صحنه‌های مهم علمی کشور فراهم شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی به ساخت 32 هزار واحد مسکونی مقاوم در سال‌های پس از انقلاب برای محرومان استان اشاره کرد و افزود: 32 هزار سری جهیزیه نیز به زوج‌های نیازمند زیر حمایت این نهاد اهدا ‌شده است.
الهی راد گفت: کمیته امداد با افزایش دانش و مهارت‌ دانش آموزان محروم روستایی و شهری استان، به بیش از 100 هزار نفر آنان خدمات دهی کرده است.
وی با اشاره به حمایت سالانه از 6 هزار یتیم و فرزندان نیازمند در استان گفت: در بخش درمانی نیز سالانه 1200 بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات درمانی رایگان این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: 14 هزار و 500 خانوار شهری و بیش از 30 هزار خانوار روستایی استان از بیمه تکمیلی و خدمات 141 مرکز درمانی بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 55 هزار خانوار در استان زیر حمایت این نهادند، گفت: 43 هزار خانوار علاوه بر دریافت مستمری‌ از سایر خدمات نیز بهره‌مندند و 12 هزار خانوار دیگر موردی خدمت دریافت می‌کنند.
الهی راد به خدمات بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در سال های بعد از انقلاب و با هدف تقویت بنیه اعتقادی و ارزش‌های اسلامی 45 هزار مددجو به اردو‌های زیارتی تربیتی اعزام ‌شده‌اند.
وی همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 250 هزار خانوار مددجو اشاره و بیان کرد: خدمات آموزش خانواده نیز برای اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد و بسط بینش الهی بر اساس آموزه‌های دینی، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده و... برگزار شده است.
به گزارش ایرنا؛ در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 53 هزار و 736 خانوار با جمعیت 84 هزار و 51 نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری، جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.