به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، پنجشنبه شب در نشست خبری استانداران ادوار خراسان و خراسان شمالی در بجنورد، اظهار داشت: صدور مجوزهای بی نام، بر اساس سند توسعه استان با برش های شهرستانی و بر مبنای پتانسیل های اقتصادی صادر می شود.
وی افزود: با این اقدام تلاش داریم تا سرمایه گذار برای دریافت مجوز، نیاز به ورود به هیچ اداره ای نداشته باشد.
استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه مشخص می کند که در کجا پیشران توسعه اقتصاد وجود دارد و کجا قرار است ثروت و اشتغال ایجاد شود.
شجاعی در باره توسعه مشاغل خرد و کوچک گفت: برای توسعه اقتصادی، باید زمینه اقتصاد استان را سنجید و در این استان یکی از نداشته ها در صنعت، بنگاه های خرد و متوسط است، ما بنگاه های بزرگ داریم اما صنایع پسین و پیشین نداریم و در مسیر توسعه، باید صنایع خرد و متوسط هم مورد توجه باشند.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه کشاورزی هم صنایع تبدیلی و فرآوری به منظور افزایش درآمد و رفاه روستاییان باید ایجاد شود.
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: در سال 98 هیچ گامی، به جز در مسیر سند توسعه استان برنمی داریم.
وی درباره مشکلات شهرستان مرزی راز و جرگلان اظهار داشت: نداشته ها در این شهرستان مرزی زیاد است و باید با کار بسیجی، توسعه در این منطقه محقق شود.
شجاعی با اشاره به مشکلات واحد لوله گستر اسفراین گفت: مشکل اصلی این واحد، دولتی بودن آن است، تاکنون اقدامی برای تحول در ظرفیت تولید و یا خط تولید مطابق با بازار نداشته و به گفته مسئولان، بخشی از تولیدات لوله گستر دیگر مصرفی ندارد.
وی درباره اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان نیز گفت: درخواست ها به رئیس جمهوری منتقل شده است و در این باره مکاتبه انجام می شود.
وی افزود: کلنگ زنی انجام و برای مردم توقع ایجاد شده است اما تا کنون کار آغاز نشده است.
استاندار خراسان شمالی، مستقر نبودن ناظر پولی بانک مرکزی در استان را از نداشته های این خطه برشمرد و گفت: ناظر پولی بانک مرکزی از سه سال پیش در استان مستقر نیست که البته حل این مشکل بانکی در حال پیگیری است.
استاندار خراسان شمالی گفت: برای این استان، سند توسعه تهیه نشده و اگر هست، به ما ارائه شود تا از آن استفاده کنیم.
نشست هم اندیشی استانداران ادوار خراسان و خراسان شمالی، روز پنجشنبه با هدف بررسی موانع توسعه این استان، با شرکت 17 تن از آنان در بجنورد برگزار شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.