به گزارش ایرنا، این پروژه باید در قالب طرح امسال معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ساخت 110 زمین چمن مصنوعی برای ورزش دانش‌آموزان شهرستانها در داخل یا کنار مدارس اجرا می شد.
طرح مزبور همسو با سیاست مدرسه محورانه وزارت آموزش و پرورش و با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت و ارتقای سطح سلامت آنان مصوب شده بود.
مردادماه امسال ایجاد چمن مصنوعی در یکی از مدارس فاروج در نشست شورای آموزش و پرورش تصویب و شرط تخصیص اعتبار آن، ایجاد زیرسازی اولیه فضای مزبور عنوان شد.
در نشست یادشده مسئولان آموزش و پرورش فاروج با ابراز رضایت از تعامل مطلوب دستگاه های اجرایی، تحقق این طرح را در دسترس خوانده بودند.
حتی استاندار پیشین خراسان شمالی نیز در سفر خود به شهرستان فاروج، وعده مساعدت 500 میلیون ریالی برای اجرای این طرح را داده بود.
اکنون با گذشت حدود 5 ماه، این طرح همچنان اجرا نشده و رئیس آموزش و پرورش فاروج در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان، از پیگیری برای اجرای زمین چمن مصنوعی در مدرسه شبانه روزی «ولایت» خبر داده بود.

* آموزش و پرورش، تنها بهره بردار طرح
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش و پرورش متولی اجرای این طرح نیست و تنها باید از آن بهره برداری کند.
حسن علیپور افزود: اجرای این طرح از سوی فرمانداری شهرستان به شهرداری واگذار شده است.
این در حالی است که وی پیش از این در مصاحبه ای با ایرنا از اختصاص 700 میلیون ریال برای اجرای طرح مزبور سخن گفته بود.

* شهرداری اعتباری برای اجرا ندارد
شهردار فاروج گفت: شهرداری برای اجرای طرح چمن مصنوعی دانش آموزی این شهر اعتباری ندارد.
مجتبی حسین پوران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح در حیطه وظایف شهرداری نیست و اگر از اعتبارات شهرستان رقمی برای این طرح لحاظ شود یقینا شهرداری هم به سهم خود به توسعه فضاهای ورزشی دانش آموزان کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه 5 درصد عوارضی که شهرداری دریافت می کند مستقیما به حساب آموزش و پرورش واریز می شود، افزود: ما امسال علاوه بر درصد مزبور، در حوزه آسفالت فضاهای آموزشی مساعدت لازم را با آموزش و پرورش داشته ایم.

* چمن مصنوعی خریداری شده است
سرپرست فرمانداری فاروج گفت: این طرح در شورای آموزش و پرورش مصوب شده و بر همین اساس چمن مصنوعی و دیگر مصالح مورد نیاز آن خریداری شده است.
مسعود صادق تیتکانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ها کمک به توسعه فضاهای آموزشی است و بر این اساس مقرر شده زیرسازی و نصب چمن مصنوعی از سوی این دستگاه اجرا شود.
بنابر مصوبه شورای آموزش و پرورش فاروج، چمن مصنوعی دانش آموزی در دبیرستان شبانه روزی ولایت در زمینی با گستره 800 متر مربع و در ابعاد 20 در 40 متر اجرا خواهد شد.
شهرستان فاروج با هشت هزار دانش آموز، 4.78 درصد از جمعیت دانش آموزی خراسان شمالی را دارد.
گزارش از: مرضیه مهربان
7187/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.