به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز پنجشنبه در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی از این عالم مجاهد به عنوان فردی تاثیرگذار در نظام و انقلاب یاد کرد و افزود: ایشان در طول 8 سال دفاع مقدس و دوران انقلاب همیشه در حال جنگ علیه استبداد بود.
وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی در طول حیات خود اثرات و برکات بسیاری را برای انقلاب و نظام رقم زد و رکن مهمی در دین و فقه و علم و بصیرت در انقلاب بود.
حجت الاسلام نوری گفت: این عالم بزرگ در زنده نگه داشتن فقه دینی نقش بسیاری داشت تا این فقه به انقلاب اسلامی رسید‌.
وی افزود: ایشان از عوامل مهم دخیل در انقلاب بود که رهبری در پیام خود از ایشان به عنوان فقیه عالیقدر، دارای مقام علمی بالا، استاد بزرگ و دارای آثار و برکات علمی زیاد از ایشان یاد کرد.
امام جمعه موقت بجنورد فرهنگ و فقه دینی را پشتوانه انقلاب دانست و گفت: فقه اسلام توسط این عالم به ما رسید.
وی اظهار داشت: ایشان در طول حیات خود بیش از 60 جلد کتاب با تمام گرفتاری ها نوشت که نشان از تزکیه نفس و تقوای ایشان دارد.
حجت الاسلام نوری گفت: ایشان کارگزاری باوفا و عضوی موثر در شورای نگهبان و دیگر مناصب بود که هیچ وقت به ولی خود بی وفایی نکرد و در هیچ کدام از وظایف خود کوتاهی نداشت.
این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مردم و مسئولان در محل مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.