هادی جواهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش مکانیک اجرای عملیات گابیون بندی به حجم هزار متر مکعب و عملیات خشکه چین به حجم 420 مترمکعب با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در سراب حوضه آبخیز زو در روستای قپز اجرا شده است.
وی گفت: همچنین در بخش بیولوژیک اجرای عملیات کپه کاری گیاه دارویی باریجه به مساحت 100 هکتار با اعتبار 330 میلیون ریال در روستا قپز اجرا شده است.
جواهری افزود: در این خصوص توزیع بذر یونجه رایگان به مساحت 223 هکتار در روستاهای زو، آق قلعه، تفتازان، کاکلی و قپز برای کشت در دیمزارهای کم بازده در دست اجرا است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه طرح های آبخیزداری با اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می شود.
وی گفت: اجرای طرح ها تأثیر بسزائی در پوشش و پویایی عرصه های منابع طبیعی داشته که از این رو امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و هم افزائی نیاز می باشد.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.