رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان روز شنبه به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان با حکم قضایی به همراهی ماموران پاسگاه انتظامی هنگام رفع تصرف اراضی ملی در منطقه لیالمان لاهیجان مورد حمله فرد متصرف قرار گرفتند .
اکبر معتدی حقی افزود: با دستور مقام قضایی هنگام انجام وظیفه فرد متصرف پس از شکستن شیشه‌ها و در خودروی دولتی با کلنگ به ماموران حمله ور شد و با فحاشی به آنان به مناطق جنگلی گریخت که با تلاش ماموران منابع طبیعی و نیروی انتظامی دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: فرد متخلف که 50 ساله است سه هزار متر مربع زمین ملی را تصرف و قطعه بندی، فنس کشی و سپس اقدام به کاشت نهال های مثمر کرده بود.
وی اظهارداشت: این پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد و متصرف پس از دستگیری با قرار وثیقه آزاد شده است .
رییس اداره منابع طبیعی لاهیجان گفت: درگذشته تعدادی از افراد اراضی ملی را تصرف کرده اند که فعلا دستور قانونی برای برخورد با آنها وجود ندارد ولی کسانی که طی سال جاری اقدام به تصرف اراضی ملی کرده باشند با آنها برخورد خواهدشد.
وی تصریح کرد:طی شش ماه اخیر طبق ماده 55قانون حفاظت از اراضی ملی 55هزار مترمربع اراضی ملی در شهرستان لاهیجان رفع تصرف شد و با این سه هزار مترمربع اراضی ملی ،اراضی رفع تصرف شده شهرستان به 58هزار مترمربع رسیده است.
وی توصیه کرد: افراد باید قبل از هرگونه ساخت و ساز و تصرف در اراضی فاقد سند مالکیت ، از طریق منابع طبیعی استعلام و در مراجع قضایی مشکل خود را حل کنند و در غیراینصورت با هرگونه ساخت و ساز در اراضی بدون مجوز برخورد قانونی می شود.
شهرستان لاهیجان حدود 10 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که عمدتا در مناطق کوهپایه ای و شیب دار واقع هستند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.