به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، روز پنجشنبه در آیین معارفه خود که با حضور معاون توسعه و منابع انسانی وزیر کشور برگزار شد، افزود: این استان در مساحت، هرم جمعیتی، تعداد دانشجو، فرهنگ کار و بسیاری شاخص ها رتبه خوبی قرار دارد اما متاسفانه هنوز محروم است که باید با تلاش همه مدیران دستگاه های اجرایی محرومیت و فقر آن را از بین ببریم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: جمعیت روستانشین این استان 20 درصد بالاتر از میانگین کشور است که اگر این گونه نبود اکنون استان با معضلات زیادی رو به رو بود و باید از این ظرفیت کم نظیر استفاده بهینه کرد.
شجاعی بر استفاده از توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری تاکید و بیان کرد: بخش دولتی باید زیرساخت ها را فراهم و اجرای کار را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که این بخش می تواند تولید ثروت کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در حوزه کسب و کار ضعیف عمل کرده است افزود: نمره خراسان شمالی در این شاخص 6.85 است که اصلی ترین مشکل، موانع اداری و امور بانکی است که هر 2 قابل حل است.

* استان از تغییر مدیریت ها ضرر کرده است
استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه این استان از تغییر مستمر مدیریت ها ضرر کرده است، گفت: قرار نیست کسی در مدیریت ها جا به جا شود و اگر چنین شود اوج بی هنری خواهد بود.
شجاعی با بیان اینکه متاسفانه تعویض مدیریت ها به یک فرهنگ تبدیل شده، اظهار داشت: جا به جایی کاری ساده است اما ضروری است که مدیران ادبیات کار را یاد بگیرند.

* مدیریت باید خورشیدی باشد
امام جمعه بجنورد نیز در این آیین گفت: مدیریت باید بارانی و خورشیدی و فراگیر باشد و مسئول باید همه را دیده و عادلانه عمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه مسئولان باید دارای چهار عقل معاد، معاش، معاشرت و مدیریت باشند، افزود: مدیران نباید فردی، جناحی و حزبی عمل کنند بلکه باید همه اقشار جامعه را دیده و به آنان توجه کنند.
وی اظهار داشت: همه مردم از یک ژن خلق شده اند، مدیران باید همه را سر سفره نعمت ها ببینند، چرا که مردم نباید در معیشت دچار مشکل شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر ثبات مدیریتی در استان تاکید کرد و گفت: جا به جایی به ضرر استان تمام می شود، مدیران باید با آرامش خدمت کنند.

* توسعه پتروشیمی و آلومینا، مطالبه مردم استان
استاندار پیشین خراسان شمالی نیز در این آیین بر اجرای طرح های توسعه پتروشیمی و آلومینای جاجرم تاکید کرد و گفت: این 2 طرح در سفر رئیس جمهوری به استان کلنگ زنی شده و اکنون به مطالبه مردم استان تبدیل شده است.
محمدرضا خباز اظهار داشت: راه اندازی این 2 پروژه مهم اشتغال زیادی را نیز ایجاد خواهد کرد و به حوزه صنعت نیز رونق خواهد داد.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی استان در مکان های اجاره ای مستقر هستند افزود: متاسفانه برخی از دستگاه ها فضای اداری ملکی ندارند و جا به جایی برای آنان سخت است.
خباز با بیان اینکه تعداد زیادی از پست های اداری استان خالی است، اظهار داشت: این امر نیز یکی از مشکلات اساسی استان است.

* مدیر شایسته در استان کم نیست
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از مدیریت های غیربومی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این آفت به یک فرهنگ تبدیل شده و حال آنکه مدیران شایسته، توانمند و نخبه در استان کم نداریم.
علی قربانی افزود: استفاده از نیروهای غیربومی آسیب زا است که این امر نیز باعث محرومیت استان و پایین بودن بسیاری از شاخص های توسعه شده است.
در پایان این آیین با قدردانی از خدمات 4.5 ماهه محمدرضا خباز، استاندار پیشین خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.
شجاعی، دهمین استاندار خراسان شمالی پس از محمدرضا خباز، محمدرضا صالحی، سیدعلی‌اکبر پرویزی، محمود احمدی بیغش، ابوطالب شفقت، محمدحسین جهانبخش، احمد مروج الشریعه، بهروز همتی و محسن نریمان است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی سال 1383 تاسیس شد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.