کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف بیشتر در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان رخ داده است.
مصطفی هادی زاده اظهار داشت: ارتفاع برف توسط ایستگاه های سینوپتیک به صورت خودکار سنجیده نمی شود و حتما باید به صورت دستی و توسط متصدی انجام شود هنوز آماری از میزان بارش نداریم.
وی یادآور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده بارش باران در تمامی نقاط استان و برف و مه گرفتگی در ارتفاعات تا بعداز ظهر امروز ادامه دارد و از اوایل امشب کاهش موقت ابر را خواهیم داشت.
وی افزود: از روز یکشنبه نیز افزایش ابر را شاهد خواهیم بود و از اوایل فردا شب سامانه بارشی دیگری به استان وارد می شود که همراه با بارش باران در تمامی استان و برف و مه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خواهد بود.
کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی حداکثر تا اوایل صبح سه شنبه در استان فعال خواهد بود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته روستای مایوان شهرستان فاروج با 12.2 میلی متر، رزمغان شیروان با 11.9 میلی متر و چهاربید جاجرم با 10.6 میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند.
وی میزان بارش باران در شهرستان بجنورد را نیز در این مدت 6.9 میلی متر اعلام کرد.
وی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از روز دوشنبه کاهش 6 تا 10 درصدی دما برای استان پیش بینی شده است.
هادی زاده افزود: در 24 ساعت گذشته روستای یکه صعود بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان با کمینه دمای 4 درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان آشخانه با بیشینه دمای 21 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده اند.
بیشینه دمای بجنورد در 24 ساعت گذشته 8 و کمینه دمای آن 2 درجه بوده است.
میانگین بارش سالانه استان خراسان شمالی حدود 240 میلی متر است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.