به گزارش ایرنا، رضا جباران روز سه شنبه در نخستین گردهمایی بخشداران، شوراها، دهیاران و فعالان عرصه کشاورزی شیروان اظهار داشت: در دو سال اخیر یکهزار و 434 هکتار از سطح یکهزار و 400 هکتار اراضی ملی استان که مورد اختلاف با مردم بود به مالکیت مردم برگشت.
وی گفت: همچنین یکهزار و 700 پلاک ثبتی اراضی کشاورزی در کل استان موجود است که یکهزار و 408 پلاک مشغول تداخلات است.
جباران با اشاره به اینکه در سه سال اخیر هشت خودروی ویژه حفاظت اراضی کشاورزی در استان خریداری شده است افزود: فعالیت گشت های حفاظت اراضی کشاورزی در کنار سامانه 131 و دیگر تمهیدات اندیشیده شده در قالب برنامه جامع حفظ اراضی کشاورزی باعث افزایش چشمگیر پیشگیری ها، تقویت پوشش حفاظتی زمین های کشاورزی، افزایش شناسایی ساخت و سازهای غیر قانونی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان هم در این نشست گفت: حفظ حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی موجودات روی زمین است و لازمه تامین این امنیت صیانت و حفاطت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی موجود برای استفاده مستمر و موثر از آن ها است.
رمضان امان زاده اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی طرح های وابسته به کشاورزی در شیروان 15 مورد، طرح های غیر کشاورزی 2 مورد، صدور مجوز تغییر کاربری طرح های غیر کشاورزی 69 مورد و صدور مجوز تغییر کاربری طرح های تولیدات کشاورزی 47 مورد بوده است.
در این مراسم شوراها، دهیاران کشاورزان فعال سوالات خود را در زمینه رفع تداخلات اراضی و طرح کاداستر عنوان کردند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.