به گزارش ایرنا حسن میرزایی روز یکشنبه در دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار داشت: بدون حضور مردم، حتی بسیاری از وظایف که بر دوش دولت است، به انجام نمی رسد.
وی تاکید کرد: دولت ناگزیر است بخشی از وظایف خود را به بخش های مردمی واگذار کند تا جامعه مسیر توسعه پایدار را بپیماید.
وی با بیان اینکه اگر جامعه از توان نهادها و تشکل ها بهره برداری نکند، به توسعه نمی رسد افزود: توسعه پایدار باید همه ابعاد را دربر بگیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: دولت با استفاده از تمامی امکانات، بدون بهره گیری از توان تشکل ها، در پیشبرد امور ناتوان خواهد بود.
محمدتقی آریان بر استفاده از الگوهای بومی تاکید کرد و افزود: استفاده از یک الگوی ثابت برای همه مناطق کشور کارساز نیست و مسائل و مشکلات باید به شکل منطقه ای چاره جویی و برطرف شود.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط در جامعه، گفت: این امر نیز می تواند توسط تشکل های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پی گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی در سایه توجه به سمن ها محقق می شود.
حبیب یزدان پناه اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه هستیم باید از ظرفیت های مردمی و سمن ها که در این زمینه دغدغه و علاقه دارند، استفاده کنیم.
وی افزود: در زمینه فعالیت تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصمم به دریافت ایده ها و نقطه نظرات هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب از این ظرفیت بهره خواهیم برد.
نخستین دوره استانی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی، به مدت 2 روز در عمارت مفخم بجنورد برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در استان خراسان شمالی 11 تشکل در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 50 سازمان ثبت شده مردم نهاد دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.