وحید واسطه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در تحویل منابع آب سدها، تامین آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد و در صورت مساعد بودن بارندگی ها، آب این مخازان با اولویت باغ و بخش زراعت به کشاورزان تحویل می شود.
واسطه گفت: سهم آب آشامیدن از سد شیرین دره، 10 میلیون مترمکعب است و سد بارزو و بیدواز هم هر کدام 1.5 تا 2 میلیون متر مکعب آب به بخش آشامیدنی تحویل می دهند اما سد بارزو اکنون حدود یک میلیون متر مکعب و سد بیدواز تنها 200 هزار متر مکعب آب ذخیره دارد.
وی گفت: اگر سدها نبودند تابستان امسال هم نمی توانسنیم آب کشاورزی را تامین کنیم.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در باره وضعیت ذخیره آب در سدها گفت: مخازن سدهای استان هنوز متاثر از وضعیت خشکسالی تابستان امسال است.
وی با بیان اینکه از 222 میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای استان، 39 میلیون متر مکعب از آب پر است تصریح کرد: اکنون 17.5 درصد از مخازن سدهای استان پر و 82.5 درصد خالی است.
واسطه با اشاره به اینکه بهترین وضعیت ذخیره آب در سدهای استان مربوط به سد شیرین دره است گفت: 34 میلیون متر مکعب از حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای استان مربوط به سد شیرین دره است و سایر سدهای استان در مجموع پنج میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه پارسال، 55 میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره بود که بر این اساس میزان آب در سدهای استان 30 درصد کاهش یافته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.