علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آنها کلاس ویژه برگزار می شود.
بیماری اوتیسم (درخودماندگی یا Autism) یکی از بیماری های جدی گروه بیماری های رشدی اختلالات طیف اوتیسم بوده که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از 3 سالگی) ظاهر می شود.
هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی همچنین گفت: از 280 دانش آموز استثنایی، 190 دانش آموز در مقطع پیش دبستانی تا متوسطه در 2 مدرسه استثنایی و 90 دانش آموز در مدرسه عادی با خدمات آموزشی و تلفیقی آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می کنند.
متقیان افزود: همچنین یک مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری با حضور 4 همکار، خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند و در خواندن، نوشتن و محاسبه مشکل دارند خدمات ارائه می دهند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: سرویس ایاب و ذهاب، تامین کتب درسی، خدمات توانبخشی، گفتار و درمان از جمله خدمات به دانش آموزان استثنایی می باشد و همچنین تجهیزات تخصصی به مبلغ 200 میلیون ریال خرید و در حال ارسال است.
متقیان با اشاره به کمک خیرین برای این دانش آموزان افزود: امسال خیرین شیروان 70 میلیون ریال برای لوازم التحریر، لباس فرم، اقلام توانبخشی و تامین قسمتی از هزینه ها کمک کرده اند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.