به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این میزان اعتبار در دو مرحله از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب برای مرمت و ساماندهی مسجد انقلاب بجنورد اختصاص یافته بود.
وی گفت: مسجد انقلاب بجنورد به عنوان کانون اصلی و هسته اولیه حرکت در تاریخ معاصر این شهر است که تمام مراحل شکل گیری تظاهرات از سازماندهی، تشکیل جلسه های مخفی شبانه و هدایت مردم به سوی پیشبرد اهداف انقلابی را موجب شده و همواره عنوان جایگاه و خاستگاه تشکیل اجتماعات مردمی و راهپیمایی مطرح بوده است.
یزدان پناه گفت: مرحله اول شامل کاشی کاری محراب مسجد و مرحله دوم ساخت سردر ورودی و محوطه سازی و ساماندهی جداره های مسجد انقلاب بوده است.
وی در ادامه مراحل بعدی مرمت را شامل محوطه سازی مسجد انقلاب بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه مهم این مسجد، بویژه از دیدگاه میراث ناملموس، پروژه ساماندهی آن در سفر رهبر معظم انقلاب مصوب شد و در همین راستا در سال 92 تهیه طرح مطالعات و بهسازی مسجد در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی قرار گرفت.
مسجد انقلاب بجنورد به دلیل نقش موثر در شکل گیری و هدایت حرکات و جریانات انقلاب اسلامی در خراسان‌ شمالی و برگزاری مراسمات سیاسی و عبادی، به عنوان یک مکان رویداد انقلاب اسلامی با شماره 15 در سال 1391 در فهرست میراث ناملموس ملی کشور جای گرفته است.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.