ابوالحسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 52 هزار نفر به تماشای فیلم های سینمایی نشسته، 25 هزار نفر از برنامه های موسیقی بهره برده و 17 هزار نفر نیز از اجراهای نمایشی دیدن کردند.
وی افزود: استان خراسان شمالی در سال گذشته بیش از 200 هزار نفر مخاطب فیلم های سینمایی داشت که دو میلیارد و 500 میلیون ریال نیز بلیت فروخته شد.
حیدری اظهار داشت: همچنین پارسال بخش تئاتر استان 120 هزار نفر مخاطب با یک میلیارد ریال فروش داشت.
وی تاکید کرد: این آمارها از علاقه و اقبال کم نظیر مردم خراسان شمالی به حوزه هنر حکایت دارد و می طلبد که در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
حیدری، یکی از دلایل میزبانی این استان از جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری کشوری را وجود مخاطبان بسیار در این استان عنوان کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی حمایت از هنرمندان، افزایش سهم شهرستان ها در برگزاری جشنواره های استانی، اعزام هنرمندان به جشنواره های کشوری و توسعه مراکز فرهنگی و هنری و نظارت بر کیفیت این مراکز را از اهم برنامه های این اداره در تقویت حوزه هنر دانست.
حیدری اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه فرهنگی و هنری نیز با شهرستان ها منعقد شده تا سهم آنها در حوزه اعتبارات و برنامه ریزی و ارتباط کاری با آنها و تعیین اولویت ها مشخص باشد.
وی کاهش تمرکززدایی فعالیت ها و برنامه ها را از اهم اهداف این تفاهم ذکر کرد تا برنامه های مختلف به لحاظ کمی و کیفی توزیع مناسبی در شهرستان ها داشته باشد.
وی در این راستا به برگزاری جشنواره خوشنویسی استانی در شیروان، جشنواره موسیقی مقامی در اسفراین و جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی در جاجرم در سال جاری اشاره کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: امسال جشنواره تئاتر استان را نیز در شهرستان شیروان و جشنواره تئاتر رضوی را در بجنورد داشتیم تا تمامی شهرستان ها یک برنامه محوری استانی داشته باشند.
وی افزود: در مجموع اولویت های هنری هر شهرستان در حوزه های تولیدات نمایشگاهی، تقویت شوراهای نظارتی در حوزه هنر، حمایت از تولیدات حوزه نمایش و اجراهای عمومی و صحنه ای و موسیقی به تفکیک مشخص شده است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.