محبوبه مرحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که حتی با وجود ظرفیت های فراوان در استان، امکانات و فضای لازم برای برگزاری مسابقات را نیز نداریم.
وی گفت: خراسان شمالی استعدادهای درخشان بالا و علاقه مندان بسیاری را بویژه در بین بانوان دارد ولی این کمبودها مانع از به فعلیت رسیدن این استعدادها می شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر رغبت و انگیزه بانوان به ورزش بسیار بهتر از سال های گذشته شده ولی فضاهای موجود به هیچ وجه جوابگوی نیاز نیست.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: حمایت های مسئولان ورزشی استان در حوزه بانوان بسیار خوب است ولی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم تا برنامه ریزی بهتری را برای ارتقای ورزش بانوان استان داشته باشیم.
وی افزود: در صورتی که انسجام لازم و حمایت ها بیشتر صورت گیرد با توجه به شرایط خوب بانوان ورزشکار استان می توان آینده خوبی را برای ورزش استان متصور بود.
مرحمتی بیان داشت: این استان دارای بیش از 11 هزار بیمه شده ورزشی در حوزه بانوان است و در رشته های جودو، آلیش، کوراش و سنگ نوردی نیز مدال هایی را در سطح آسیایی کسب کرده است.
وی گفت: خراسان شمالی در حال حاضر وضعیت خوبی در این حوزه دارد و برنامه ها و دستورالعمل ها به خوبی در حال اجرا است.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در ادامه از برگزاری 850 برنامه در حوزه بانوان در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در هفته تربیت بدنی و ورزش نیز بیش از 193 برنامه فقط در حوزه بانوان پیش بینی شده است.
وی از اجرای طرح پارک گام به عنوان یکی از طرح های در دست اجرای این اداره کل یاد کرد که به منظور تشویق بانوان به پیاده روی و ورزش سالم اجرا می شود و اظهار داشت: اپلیکیشن این طرح نیز طراحی شده که همه بانوان می توانند بر روی گوشی خود نصب کنند.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: این اپلیکیشن به صورت گام شمار است و به منظور تشویق بیشتر مردم در پایان هر فصل نیز به بانوانی که بیشترین وقت خود را صرف پیاده روی کرده باشند هدایایی اهدا می شود.
مرحمتی طرح نشاط و تندرستی را از دیگر طرح ها در حوزه ورزش بانوان دانست که در بسیاری از شهرستان ها در حال اجرا است و براساس آن ورزش به صورت خانواده محوری ترویج می شود.
وی یادآور شد: اعضای هر تیم در این طرح متشکل از مادر، مادربزرگ، خاله، عمه، دخترخاله و دخترعمه ها می شوند که به صورت ایستگاهی حرکات ورزشی از قبیل طناب زنی، عبور از مانع و وزنه را انجام می دهند.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: این طرح تا کنون در شهرستان های شیروان، بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان و جاجرم اجرا شده و تیم منتخب هر شهرستان نیز به مسابقات استانی و منطقه ای اعزام می شود.
وی بیان داشت: طرح پیرامید یا دختران خورشید نیز از دیگر طرح های ورزشی بانوان است که شامل رساندن یک سری پیام های ورزشی در قالب اجرای حرکات موزون با استفاده از موسیقی محلی و ملی می شود.
وی افزود: این طرح در استان با 9 تیم که هر کدام شامل 50 دختر زیر 15 سال می شود اجرا شده و 27 مهر ماه نیز خراسان شمالی میزبان مسابقات منطقه ای با حضور تیم هایی از خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان است که با پیام دختر محجب کرمانج برگزار می شود.
مرحمتی یادآور شد: طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی نیز برای افزایش سلامت و تندرستی این قشر با ورزش و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی هفته آینده در استان آغاز می شود.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح در هر شهرستان به تعداد 4 روستا و در مجموع 32 روستا در کل استان کلید می خورد و بانوانی که مشکلات قامتی دارند شناسایی و ورزش مناسب برای رفع مشکلات به آنها داده می شود تا در آینده منجر به درد و ناراحتی نشود.
در خراسان شمالی 27 هزار ورزشکار سازمان یافته در 45 هیات ورزشی فعالیت دارند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.