دکتر علیرضا حسینی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اکنون این مرکز آموزش عالی برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می کند.
وی با اشاره به فعالیت هشت دانشگاه تک جنسیتی در کشور، افزود: دانشگاه کوثر بجنورد، پس از الزهرای تهران،دومین دانشگاه بزرگ تک جنسیتی و تنها مرکز دانشگاهی ویژه دختران در شرق کشور است.
وی با اشاره به تاسیس این دانشگاه در سال 91 با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، گفت: دانشگاه کوثر اکنون افزون بر 2 هزار و 700 دانشجو دارد که حدود 60 درصد آنان غیربومی و از استان های مختلف کشور جذب شده اند.
حسینی با اشاره به توانایی بالای این دانشگاه از نظر علمی و نرم افزاری، خواستار مساعدت دستگاه های مختلف استان برای رفع نیازهای فیزیکی این مرکز شد.
رئیس دانشگاه کوثر با اشاره به ساخت سایت مرکزی این مرکز آموزش عالی در منطقه تخت ارکان بجنورد، گفت: ساخت این سایت با عنوان 19 مهر، سال 93 آغاز شد که اعتبار اولیه آن از محل منابع سفر مقام معظم رهبری تامین شد و تاکنون با صرف 55 میلیارد ریال، حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حسینی، نیاز اعتباری برای تکمیل این مجموعه را 90 میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیریت ارشد استان خراسان شمالی در این خصوص شد.
وی مساحت کلی این سایت آموزشی را هشت هزار و گستره فضای آموزشی آنرا 400 متر مربع عنوان کرد و افزود: روند ساخت و ساز طرح مزبور اکنون به علت نبود اعتبار، متوقف شده است.
وی گفت: علاوه بر تکمیل ساختمان، این مجموعه برای خدمات زیربنایی نظیر راه، آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی استان دارد.
حسینی گفت: هم اکنون 2 ساختمان آموزشی و نیز سازمان مرکزی دانشگاه کوثر در ساختمان های استیجاری فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری سازمان سنجش 845 دانشجو به این دانشگاه معرفی کرد که 600 تن آنان پذیرش شدند.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد اظهار داشت: این دانشگاه علاوه بر 54عضو هیات علمی، شماری از استادان مدعو را به خدمت گرفته که دارای سوابق درخشان پژوهشی و آموزشی هستند.
دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه خواهران، سال 91 با هفت رشته تحصیلی و جذب 250 دانشجو فعالیت آموشی خود را آغاز کرد و اکنون از نظر شمار دانشجو در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور عنوان دوم را دارد.
هم اکنون 2 هزار و 700 دانشجو در 17 رشته گرایش در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می کنند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.