به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی، در این بیانیه آمده است: حادثه تلخ و تکان دهنده حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز و شهادت رساندن تعدادی افراد بی گناه و مجروح شدن عده‌ای دیگر از هموطنان موجب تاسف و تالم شد.
ما علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکارانه به خانواده معزز شهدای این حادثه و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می کنیم.
این حادثه تلخ نشان داد که کوته فکران و تفرقه انگیزان در پیگیری اهداف شوم خود مرزهای شرف و انسانیت را دریده اند، این رفتارهای تروریستی خللی در اتحاد و همبستگی ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هدف اصلی استکبار جهانی و جیره خورانش از اینگونه اقدامات تروریستی نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است زیرا که این نظام برگرفته از قرآن و سنت رسول اکرم (ص) بوده است و زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود.
در این بیانیه آمده است: حامیان تروریست‌ها و عاملان آن بدانند ملت بزرگ ایران در مسیر عزت خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و در برابر قدرت‌های شرارت و استکبار تا آخرین قطره خون خود ایستادگی و پیوسته بر آرمان‌های خود پافشاری خواهد کرد.
ما علمای اهل سنت خراسان شمالی مدیران، مدرسان حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات مساجد این اقدام وقیحانه و تروریستی و غیر دینی را که منشاء آن استکبار جهانی و عوامل منطقه است را به شدت محکوم می کنیم و آمادگی کامل خود را برای مبارزه با این غده سرطانی استکبار در منطقه اعلام می داریم.
10 درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.