عباس اهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم خیراندیش این استان امسال 245 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.
وی با بیان اینکه کمک ها از ناحیه پرداخت زکات، طرح اکرام، جمع آوری صدقات، جشن عاطفه ها بوده، افزود: نیکوکاران پارسال در همین مدت 166 میلیارد ریال به نیازمندان استان کمک کرده بودند.
وی افزود: کمک های مردمی در راستای تامین مسکن مناسب، حوزه بهداشت و درمان، کمک معیشت و امور فرهنگی هزینه شده است.
اهرابی با بی اساس خواندن پویش «نه به کمیته امداد» و القای ارسال کمک های مردمی به غزه، گفت: کمک های مردم با هر نیتی که جمع آوری شود در همان مسیر هزینه خواهد شد.
وی افزود: با وجود راه اندازی این پویش، مردم مومن این استان امسال افزون بر 10 برابر، پارسال به مردم مظلوم فلسطین کمک کردند.
وی با بیان اینکه خیران زیادی با این نهاد برای دستگیری از نیازمندان همکاری دارند، اظهار داشت: خیران و مردم نیکوکار در جریان اقدامات این نهاد قرار خواهند گرفت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: مردم این استان در تمامی سرفصل های کار خیر در مقایسه با سال گذشته بیشتر مشارکت داشته اند.
اهرابی افزود: نگرش این نهاد از چند سال گذشته در نحوه ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند تغییر یافته و با رویکرد جدید، خدمات به ‌صورت زمان‌دار و هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود.
هم اکنون 33 هزار خانواده با جمعیت 53 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از 47 درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.
6 هزار و 500 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد، فرزندان یتیم و محسنین، 17 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و 30 هزار نفر نیز سالمندان هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزو استان های با سطح درآمدی پایین در کشور است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.