به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی این نهاد عباس اهرابی اظهار کرد: توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مهم ترین هدف و برنامه این نهاد حمایتی و مردمی است که با حمایت و یاری خیران و نیکوکاران محقق می شود.
وی افزود: نمایشگاه توانمندی و فعالیت‌های مددجویان در ماه مبارک رمضان امسال با برپایی 45 غرفه در محل شهربازی بجنورد برگزار شده است.
اهرابی گفت: از مجموع این غرفه ها 35 غرفه مربوط به محصولات و تولیدات طرح های اشتغال و مابقی نیز مربوط به معرفی خدمات کمیته امداد در بخش های مشارکت های مردمی، حامی یابی و غرفه یتیم نوازی است.
وی اظهار کرد: در همین مدت بیش از 110 حامی جدید از طریق غرفه حامی یابی در برای خانواده های تحت حمایت طرح محسنین جذب شد.
این مسئول با بیان اینکه طرح های اشتغال مددجویان در غرفه های این نمایشگاه در زمینه مبلمان سازی، قاب و تابلو، صنایع‌دستی مواد پروتئینی و لبنیات و خوار و بارفروشی پوشاک سنتی، ورزشی در معرض دید عموم قرار دارد افزود: روند انتخاب طرح ها و تولیدات مددجویان برای شرکت در این نمایشگاه به گونه ای بود که محصولات قابلیت نمایشگاهی داشته باشند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بیش از 60 درصد طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی در حوزه دامپروری و مابقی در حوزه های صنایع دستی، قالی باقی، پوشاک است.
وی با بیان این که به منظور بازاریابی طرح ها نحوه برخورد با مشتریان، چگونگی تبلیغات و بازاریابی به غرفه داران آموزش داده می شود، گفت: برپایی این گونه نمایشگاه ها در فروش غیر مستقیم محصولات نیز موثر است به گونه ای که با برگزاری نمایشگاه زمینه صادرات برخی محصولات به کشور های همسایه فراهم شده است.
اهرابی اظهار کرد: همچنین به منظور تامین منابع تسهیلاتی برای مددجویان کمیته امداد استان، امسال در این نمایشگاه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت راه اندازی شده است.
هم اکنون 32 هزار خانوار مشتمل بر 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.