به گزارش ایرنا سیدعباس صالحی شامگاه شنبه در آیین بهره برداری از کتابخانه خیرساز روستای کلاته ابریشم در شهرستان مرزی راز و جرگلان اظهار داشت: بر این اساس مسائل و مشکلات و البته موفقیت و پیروزی ها در این نظام برای همه مردم مشترک است.
وی با بیان اینکه سه عامل ذکر شده سبب شده تا دغدغه ها در جای جای ایران اسلامی یکسان باشد، افزود: دولت تلاش داشته است تا برای کسب رضایت مردم، خدماتی را در مناطق مختلف توسعه دهد و رویکرد اصلی در این خدمت رسانی توجه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته بوده است.
صالحی با اشاره به بخشی از کارنامه دولت تدبیر و امید گفت: با همت دولت تدبیر 12 هزار روستا گازرسانی شد و شمار روستاهای گازرسانی شده از 14 هزار پارچه به 26 هزار روستا رسیده است.
وی گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی، اکنون 27 هزار نقطه روستایی کشور از ارتباط اینترنت پرسرعت برخوردار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خدمات و اقدامات دولت در حوزه کشاورزی نیز گفت: تا سال 91 سالانه 6 میلیون تن گندم وارد کشور می شد اما در چند سال اخیر در این خصوص به خودکفایی رسیده ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت شتاب دادن به رفع کمبودها در زمینه فضای کتابخانه روستایی در شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: نهاد کتابخانه های عمومی باید تلاش بیشتری کرده و ایجاد کتابخانه های روستایی در این منطقه را در اولویت قرار دهد.
صالحی اظهار امیدواری کرد که تا هفته دولت سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه راه اندازی کتابخانه های عمومی در این شهرستان مرزی باشیم.
وی افزود: برای تجهیز کتابخانه های موجود در این شهرستان نیز حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
وی گفت: اکنون ایجاد سینما در سطح کشور با رویکرد ورود بخش خصوصی در حال پیگیری است اما با ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان راز و جرگلان، راه اندازی سالن سینمایی نیز در این مجتمتع قابل تحقق است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا مشکلات مردم حل شود و در این زمینه همه باید دولت را یاری کنیم.
محمدرضا خباز با اشاره به لزوم صیانت از ارزش های اسلامی اظهار داشت: امروز یکی از مهم ترین امر به معروف ها حفظ نظام اسلامی و مهم ترین منکرها تخریب نظام است.
وی افزود: به فرموده امام علی (ع)، اگر از امر به معروف و نهی از منکر غفلت شود، خداوند مردم را تنبیه می کند و افراد شر مسئولیت ها را بر عهده می گیرند.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جاری باشد.
کتابخانه روستای کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان با همت خیرین با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال در زیربنای 130 متر مربع ساخته شده است.
روستای مرزی کلاته ابریشم با جمعیت هزار و 100 نفر در 90
کیلومتری بجنورد و 40 کیلومتری راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان
قرار دارد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.