به گزارش ایرنا، جواد جعفری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 49 درصد کاهش یافته است.
وی در باره علت کاهش میزان ارزش صادرات کالا گفت: امسال میزان صادرات محصولات آلومینای جاجرم به میزان پنج میلیون دلار و صادرات محصولات فولاد اسفراین به میزان سه میلیون دلار کاهش یافت علاوه بر آن میزان صادرات 10 صادر کننده استان نیز به علت هایی به میزان 2 میلیون دلار انجام نشده است.
مدیر گمرک خراسان شمالی با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی خراسان شمالی به میزان 9 میلیون دلار از گمرک خارج استان انجام شده است گفت: برای کاهش هزینه های صادرات شرکت پتروشیمی، این شرکت اقدام به اجاره انبارهایی در جنوب کشور کرده و اقدامات گمرکی نیز در همان استان انجام می شود از این رو صادرات در گزارش های خراسان شمالی ثبت نمی شود.
وی درباره استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: کارشناسانی از گمرک ایران از اقدامات انجام شده برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بازدید کردند و یک سری ایرادهایی مطرح شد که نسبت به رفع آن اقدام شده است.
جعفری تصریح کرد: با تایید نهایی گمرک ایران، به زودی مجوز فعالیت های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی صادر می شود.
مدیر گمرک خراسان شمالی با اشاره به واردات 9 میلیون دلار کالا از گمرک استان گفت: 7.5 میلیون دلار از این کالاها مربوط به مواد اولیه کارخانه ها و تجهیزات خط تولید است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.