محمدعلی فرهمندراد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت و لایروبی این قناتها به طول بیش از هفت هزار متر با اعتباری افزون بر 16 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی انجام می شود.
وی تصریح کرد: منابع لازم برای اجرای این طرح از محل اعتبارات کمک های فنی اعتباری ویژه بازسازی و نوسازی قنوات و اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی تخصیص‌ یافته است.
وی اظهار کرد: اجرای این‌گونه طرح ها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و لازمه آن مشارکت کشاورزان است که حداقل مشارکت کشاورزان و بهره برداران در این طرح باید 15 درصد باشد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار صرف اجرای عملیات کول گذاری، طوقه گذاری، باربرداری، بغل بری، حفر چاه و نصب درپوش می شود.
وی یادآور شد: پارسال 2 میلیارد و 225 میلیون ریال برای احیای پنج رشته قنات به طول تقریبی742 متر در این شهرستان اختصاص یافت که نتیجه آن افزایش آبدهی قنات ها و بهبود وضعیت آبیاری محصولات شد.
از 924 رشته قنات شناسایی شده در دشت نیشابور، 796 رشته فعالند که میزان آبدهی آنها سالانه 66 میلیون و 43 هزار مترمکعب است که این میزان حدود پنج هزار هکتار از کشتزارهای منطقه را مشروب می کند.
نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.