مهدی صادقی نیارکی عصر شنبه در حاشیه بازدید از سه واحد صنعتی مشهد افزود: بسته بندی صنایع غذایی در قیمت تمام شده محصولات نهایی نقش مهم دارد و هرچه میزان وابستگی مواد اولیه بسته بندی به واردات و قیمت جهانی بیشتر باشد، قیمت بسته بندی و قیمت تمام شده محصول بیشتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: مواد اولیه بسته بندی به سه دسته شیمیایی و پتروشیمی، سلولزی و فلزی تقسیم می شود که در صورت موجود بودن مواد اولیه قیمتها براساس منحنی عرضه و تقاضا تنظیم خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد، با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده مواد اولیه بسته بندی برای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی که نقش عمده ای در سبد مصرفی خانوار دارند به اندازه کافی تامین شود.
صادقی نیارکی گفت: نشست هایی به صورت فشرده برای تامین مواد اولیه بسته بندی واحد های صنعتی نظیر پلی اتیلن و تامین ورق ها و قوطی های مورد نیاز صنایع بسته بندی برگزار شده است.
وی افزود: در حوزه مواد اولیه سلولزی ممنوعیت صادرات در ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت ذکر شده تا میزان دسترسی واحدهای تولیدی به این مواد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: دولت 25 قلم کالا نظیر روغن نباتی، مواد پروتئینی و حبوبات را مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی اعلام کرده و متعهد است که قیمت آنها را در دامنه مشخصی تنظیم و با نرخ مشخص به فروش برساند و سایر موارد مشمول ارز با نرخ توافقی در سامانه نیما می باشند.
مدیر کل دفتر صنایع غذایی وزارت صنعت، معدن و تجارت از خطوط تولید شرکت های تولیدی شاهسوند، زعفران مصطفوی و خوش فرم توس (زم زم) در مشهد بازدید کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.